Hlavní obsah

Prodeje luxusních kubánských doutníků rostou. Hádejte, jaký trh za to může

Novinky, jky

Kubánci mohou slavit. Jednomu z jejich dvou nejznámějších vývozních artiklů se totiž na světových trzích daří. Nemluvíme nyní o rumu, ale o legendárních doutnících. Jejich prodeje v loňském roce stouply o pět procent na celkových 445 miliónů dolarů.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: V Havaně odstartoval tradiční festival doutníkůVideo: Reuters

 
Článek

Ač trh s luxusními produkty stagnuje, doutníky jsou na tom jinak. Informovala o tom společnost Habanos při příležitosti začátku tradičního doutníkového festivalu na Kubě. Pod společností Habanos se přitom ukrývají značky jako Cohiba, Monte Cristo či Romeo y Julieta.

Růst prodejů by měl podle jejich očekávání pokračovat i v tomto kalendářním roce. A zřejmě nebude pro nikoho zrovna překvapivé, že tomu tak je díky novým trhům, zejména pak Asii a Střednímu východu. Uvedl to na tiskové konferenci plné kouře zástupce společnosti Javier Terrés. Novináři si zde totiž mohli dopřát luxusní doutníky z produkce Habanos.

Americký trh čeká na šanci

Skutečností je, že právě tato společnost dominuje světovému trhu v oblasti ručně vyráběných prémiových doutníků všude vyjma Spojených států, kde stále platí 50 let staré obchodní embargo. Situace se za Obamovy vlády však mírně zlepšila a američtí milovníci doutníků už začali mít k těm kubánským aspoň příležitostný přístup.

Loni v říjnu Obamova administrativa zrušila množstevní limit na dovoz kubánských doutníků pro americké turisty. Skutečností zůstává, že USA jsou největší trh pro výrobce doutníků na celém světě, a tak pokud bude časem umožněné volné obchodování Kuby se Spojenými státy, půjdou prodeje kubánské společnosti ještě výrazně nahoru.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám