Hlavní obsah

Zemřel tvůrce mnoha legendárních reklam. Tu na Coca-Colu si lidé pamatují dodnes

Novinky, jky

Billa Backera mnozí označovali za hudebníka, který selhal. Inu, možná selhal v běžném hudebním světě, místo toho však vydělal obrovské peníze v reklamě, když tvořil popěvky a jingly pro ty nejznámější světové značky. Backer zemřel v pátek v americkém Warrentonu ve věku 89 let. Jeho reklama na Coca-Colu stará 45 let jej ale dlouho přežije.

Reklama na Coca-Colu z roku 1971Video: Coca-Cola

 
Článek

Psal se rok 1971, když Bill Backer stvořil dnes již klasickou reklamu na Coca Colu, která učila své fanoušky a konzumenty zpívat v perfektní harmonii. Backerovi se s jeho týmem podařilo uvést v nesmrtelnost mnoho sloganů, které opěvovaly tento nápoj.

A Coca-Cola nebyla jediná. Slogan „všechno, co jste kdy hledali v pivu... a méně” se u Miller Lite vžil také skvěle. S Millerem spolupracoval dlouhodobě, z čehož také vznikl zažitý termín pro čas na pití piva zvaný „Miller Time” (tedy čas na Millera). V pivovarnictví spolupracoval dále také se značkou Löwenbräu.

I reklama může být příspěvek kultuře

Úspěch ale slavily také reklamy na polévky Campbell's či poněkud kontroverzně znějící „malé holčičky mají hezké kudrlinky, ale já mám rád Oreo” reklama na známé sušenky. Zmínit by se měly také jeho reklamy pro Hyundai, Xerox a mnohé cigarety.

Backerovi bylo dlouho jasné, že na něj nebude pamatováno jako na hudebníka, ale jako na tvůrce reklamy. To koneckonců řekl i deníku New York Times, když se v roce 1993 chystal do penze. „Mé hudební projekty si nikdo pamatovat nebude, ale když stvoříte malou hymnu, abyste jejím prostřednictvím nějak spojili svět, je to určitý příspěvek,” řekl tehdy.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám