Prodeje kosmetických prostředků pro muže zažívaly v posledních letech velký boom a jejich hodnoty neustále stoupaly. Jenže posledních 12 měsíců vše změnilo a prodeje klesají. Proč? Kvůli vousům.

Muži mezi 25 a 34 lety si nyní kupují o tři produkty ročně méně než v roce 2012, odhalila studie. To je propad přibližně o deset procent.

„Vousy eliminovaly potřebu používat nejrůznější krémy na tváře a snížily spotřebu prostředků na holení. Zatímco metrosexuálové se o sebe starali lépe než mnohé ženy, vousatí rebelové se sice o své tváře starají také velmi dobře, ale jdou přece jen přirozenější cestou,” řekla módní bloggerka Jane Cunninghamová pro deník Times.

Propadl i trh s deodoranty. Podle všeho deodorant nepoužívá každý pátý muž.

Pokles prodeje deodorantů je zneklidňující

Podle editorky pánského magazínu GQ Jessiky Punterové to může souviset i s nižšími příjmy a problémy se zaměstnáním a vyššími nájmy, což může vytvářet tlak na to, jaké prostředky jsou pro muže opravdu nezbytné a jaké ne.

„Pokles prodejů deodorantů je nicméně opravdu zneklidňující, to je základ,” zdůraznila.

Jediné produkty, kterým se daří více než dříve, jsou tekutá mýdla, která se mohou používat na očistu těla i mytí vlasů. Muži je vidí jako snadný způsob k provedení osobní hygieny.

Sečteno podtrženo, muži utrácejí za kosmetiku v průměru dvaapůlkrát méně než zástupkyně něžného pohlaví.