Clarkson ve svém textu píše o dinosaurech, ledních medvědech nebo tygrech. Tato velká zvířata už podle něj nemají v dnešním světě místo.

„Pravdou je, že můžete zahájit tolik kampaní, kolik chcete, a odvolávat se na podporu politiků ze všech stran, ale musí přijít den, kdy je třeba zamávat velkým příšerám a jít dál,“ napsal britský moderátor.

ČTĚTE DÁLE:
BBC odstavila potížistu Clarksona z Top Gearu, pořad se nevysílá
Clarkson z Top Gearu udeřil produkčního do obličeje kvůli jídlu
Clarkson se po incidentu s produkčním sám udal šéfovi televize

Mnohá média to chápala jako naznačení, že v BBC už pokračovat nebude. Jiná to vzala rovnou jako hotovou věc a informovala, že v Top Gearu skončil. Nic sice potvrzené není, ale dávalo by to smysl – Clarksonovi i jeho dvěma kolegům Mayovi a Hammondovi vyprší na konci měsíce jejich smlouvy, přičemž vyjednávání o nových bylo odloženo, a tak nemusí brát ohled na BBC a její závěr o budoucnosti Top Gearu.

Trojice by totiž s hledáním nového uplatnění nejspíš neměla problém. Podle listu The Guardian se stanice ITV a Channel 4 již v minulosti pokoušely Clarksona přetáhnout a nabídku by jistě učinily společně s dalšími společnostmi i teď.

Top Gear je totiž obrovsky populární a jeho současná podoba, v níž se vysílá od roku 2002, je především dílem Clarksona a producenta Andyho Wilmana. Kontroverzní, ale i díky tomu oblíbený moderátor je výraznou postavou a jistě by neměl problém utáhnout nový pořad na jiné stanici. The Independent nicméně uvádí, že není jasné, zda trojice nemá ve smlouvách konkurenční doložku.

Odchod moderátorů by znamenal problémy pro stanici BBC. Top Gear totiž sleduje kolem 350 miliónů lidí po celém světě a za nedodání posledních tří epizod aktuální série zahraničním společnostem, kterým prodává licence, by musela platit pokuty, a navíc by musela znovu vyjednat cenu za celou sérii. The Guardian uvádí, že by se jednalo o milióny liber.

Pořad patří v BBC mezi vůbec nejziskovější, což se odrazilo i na mzdách moderátorů. Clarkson měl brát podle MailOnline v posledních třech letech milión liber ročně, May a Hammond pak polovinu. K tomu je ale třeba připočíst ještě příjmy od komerční odnože stanice BBC Worldwide, která se stará o prodej vysílacích práv a merchandising.

Moderátoři Richard Hammond, Jeremy Clarkson a James May.

Moderátoři pořadu Top Gear Richard Hammond, Jeremy Clarkson a James May

FOTO: Profimedia.cz

Stanici se ale vyplatilo moderátory královsky ohodnotit, pořad je totiž i tak velmi ziskový a pro BBC je tato značka lidově řečeno dojnou krávou. Bude tak zajímavé sledovat, jak si stanice povede v řešení aféry, která je samozřejmě lahůdkou pro britský bulvár.

Ten spekuluje, že za Clarksonovým výbuchem stojí jeho osobní problémy eskalující od jeho rozvodu, nicméně moderátor i jeho dva kolegové zůstávají celkem v klidu. James May například označil aféru za „malou potyčku“.

Jak moc je Top Gear cenný, poznala BBC v neděli na sledovanosti. Místo motoristického pořadu běžel dokument Red Arrows: Inside the Bubble, který viděly 1,3 miliónu lidí. Sledovanost posledního odvysílaného dílu Top Gearu byla 5,1 miliónu.