Jak se sociální měna vydělává? Jednoduše, musíte doporučit zboží z OnePiece přátelům, známým či rodině. Ani firma netratí: výměnou za cenové zvýhodnění získává účinnou reklamu. Sedmadvacet miliónů uživatelů sáhlo po hashtagu #SocialCurrency, připomněl časopis Focus.

OnePierce vsadila už dříve dost výrazně na multimédia – blogy o módě, aktivitu na sociálních sítích a celebrity jako rapper Jay-Z, topmodelka Kate Mossová či Justin Bieber, popový idol -náctek.

500 přátel – jeden dolar sleva

To, jak to chodí v praxi, si vyzkoušela při slavnostním otevření pobočky na newyorské Broadwayi také Gigi Hadidová, vycházející hvězda světa módních přehlídek a titulních stránek časopisů. Nejprve se zaregistrovala na svém tabletu – jméno, e-mailová adresa a zpřístupnění přátel na Facebooku a Twitteru.

Pak přichází ke slovu slevová matematika: za každých 500 přátel na sociálních sítích dostane dolar slevy. Za svých 156 tisíc odběratelů na Twitteru si mohla pořídit tři své oblíbené vestičky v různých barvách po sto dolarech, aniž vytáhla kreditní kartu. Studie americké agentury Hubspot dokládá, že ani OnePiece netahá za kratší konec.

Bieber by se topil ve slevách

Lidé totiž až překvapivě dají na doporučení příbuzných, kamarádů i známých. Pokud navíc rada dorazí po sociální síti, je nákup o 71 procent pravděpodobnější než v případě inzerce například v televizi.

Norský řetězec omezil slevu na 500 dolarů při jednom nákupu. „Jinak by měl u nás Justin Bieber 312 927 dolarů ve slevových kupónech,“ žertuje na Twitteru manažerka Cindy Brodericková.