Hlavní obsah

Ročně vydělával 35 miliónů, jízda načerno ho však připravila o budoucnost

Novinky, mcm

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Londýn

Když manažer hedgeového fondu BlackRock Jonathan Burrows doplatil letos na jaře dobrovolně 43 tisíc liber (asi 1,5 miliónu korun) za dřívější jízdy načerno, měl možná pocit, že problém je vyřešen. To se však podle deníku Die Welt pěkně přepočítal.

Foto: Profimedia.cz

Podvádění v londýnské městské dopravě stálo bohatého manažera místo snů.

Článek

Nesplnila se totiž čtyřicátníkova naděje, že když potichu uhradí způsobenou škodu, nikdo se tím už nebude zabývat a on zůstane v anonymitě. O případ projevily zájem hned dva úřady, dopravní policie a FCA, která dohlíží na chování finančníků a jeví zájem o jejich závadné chování a také o úplatkářství.

Ve stopách úřadů šli novináři z Evening Standardu, Daily Mailu i Daily Telegraphu, kteří si tropili posměšky z muže, jenž vydělává měsíčně přes 80 tisíc liber a nenajde ani pár tisíc na roční jízdenku, jakou si musí koupit kdejaký dělník či prodavačka.

Pod tímhle tlakem musel Burrows nakonec opustit svůj dobře placený post. Jeho firma sama přiznala, že už byl pro ni neúnosný. Je docela možné, že kvůli svým jízdám načerno už novou šanci ve finanční branži nedostane.

Naposledy platil před šesti lety

Vystudovaný právník působící ve špičkové funkci přitom vydělával ročně více než milión liber, tedy asi 35 miliónů korun. Přesto mu na jízdenku nějak nezbývalo. Naposledy si ji koupil před šesti lety, v listopadu 2008. Od té doby jezdil „za pět prstů“, jak se říká.

Měl to jednoduché: ve Stonegate na jihu Londýna, kde nastupoval cestou do práce, nebyla žádná kontrola. Na nádraží v londýnské Cannon Street, odkud se vracel domů, sice procházel turnikety, tam si však pomohl magnetickou jízdenkou na metro. Stálo ho to jen 7,2 libry, což je třetina ceny jízdenky do Stonegate.

Kontroly byly samozřejmě také ve vlaku, dlouhá léta však byly na černého pasažéra krátké. Mluvčí vlakové firmy Southeastern ujišťoval, že kontroloři prověřují cestující pravidelně, a dodal: „Upřímně řečeno, nevíme, jak se mu podařilo vyhnout se tomu, aby jej naši lidé odhalili. Musel být pěkně mazaný.“

I kdyby si Burrows kupoval nejlevnější roční jízdenky za 4500 liber, připravil by vlakovou firmu za pět let ježdění zdarma o 22 500 liber. Při započtení plné ceny jízdenky v hodnotě 21,5 libry za každou jízdu však celková škoda vystoupala na 43 tisíc liber. I to byl ovšem jen zlomek jeho každoročních příjmů.

„Nevím, o čem mluvíte“

Zatím se pouze novinářům listu Daily Mail podařilo Burrowse zkontaktovat. Když jej konfrontovali s obviněním, bývalý manažer jim drze odpověděl: „Nevím, o čem mluvíte.“ „K tématu“ se nechce nyní vyjadřovat ani jeho bývalý zaměstnavatel. Když vše prasklo, ujišťoval hedgeový fond ve svém prohlášení: „Jonathan Burrows opustil BlackRock. Co podle obvinění udělal, je v úplném rozporu s našimi principy a hodnotami.“

Reklama

Výběr článků

Načítám