„Tradiční zákazník Harley-Davidson byl běloch, kolem padesátky či starší. Značka se během posledních několika let snaží něco s demografií svých klientů udělat a zasáhnout daleko širší škálu potenciálních zákazníků,” uvedl analytik Morningstar Jaime Katz.

A právě model Street, který by měl do obchodů dorazit během jara, je vlajkovou lodí nové ideologie firmy. Značně osekaný motocykl je totiž vhodný spíše do městského prostředí než na dálnice.

V ČR od září

„Prodávat se bude v první vlně vedle USA i v Itálii, Španělsku a Portugalsku. Na český trh se dostane společně se zbytkem toho evropského v září tohoto roku,” informoval Novinky marketingový ředitel značky Michal Fric.

„Naše motorky jsou obvykle větší, těžší a jsou vhodné vzhledem ke své neskutečné stabilitě na dálnice. Nejsou však ideální pro městské prostředí, kde musíte často vybírat velmi ostré zatáčky a vyhýbat se v hustší dopravě autům. Právě v tomto je náš nový motocykl odlišný,” uvedla manažerka společnosti Harley-Davidson Carolyn Marosyová.

10 000 kusů v prvním roce

Představení nového modelu s sebou nese jistá rizika. Značka se tímto dostává do přímé konkurence se silnými japonskými výrobci. Navíc aktuální slabé postavení jenu vůči americkému dolaru pomáhá japonským výrobcům ubránit si svou produkci před americkým rivalem.

Harley-Davidson však bude čelit ještě jednomu problému – bude muset přesvědčit své skalní fanoušky, že nový motocykl nepodrývá naleštěnou image a kvalitu značky.

A vzhledem k tomu, že poslední menší motocykl Harleye vyráběný v USA, 1966 BTH Bobcat, skončil neúspěchem, společnost by mohla mít důvod k obavám. To si však nejvyšší manažeři zatím ani trochu nepřipouštějí. Očekávají, že se během roku 2014 prodá zhruba 7000 až 10 000 kusů nového modelu.