Hlavní obsah

Komerční banka přiznala, že z účtů mizely peníze

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA

Komerční banka ve středu potvrdila, že z kont jejích deseti klientů zmizely peníze. Podle informací banky nebyly narušeny vnitřní systémy banky, ale podvodníci k vytunelování účtů zneužili nástroje internetového bankovnictví na osobních počítačích podvedených klientů.

Článek

Klientům, kterým z banky peníze zmizely, už banka škody nahradila. Mluvčí Komerční banky Marie Petrovová uvedla, že banka spolupracuje na vyšetřování s policií. S ohledem na stále pokračující vyšetřování však odmítla uvést výši způsobené škody.

Jak Právo zjistilo, mezi poškozenými je například rodinná pekárna v Dobřanech na Plzeňsku. V systému elektronického bankovnictví postupně "vycucl" z účtu téměř milión korun. "Nic k tomu říkat nebudu. Policisté i zástupci banky nás požádali, abychom o podrobnostech s nikým nemluvili," reagoval na dotaz Práva jednatel Dobřanského pekařství Robert Fonhauser.

Zvýšená bezpečnostní opatření

V zájmu zvýšení bezpečnosti internetového bankovnictví Komerční banka zavádí nový způsob autorizace aktivních transakcí. Všichni uživatelé internetového bankovnictví mojebanka, kteří používají k podepisování transakcí osobní certifikát v souboru, budou nyní při provádění aktivních operací zadávat i autorizační SMS kód.

Jedná se o jednorázové heslo, které bude uživateli zasláno prostřednictvím SMS zprávy a bude nutnou součástí autorizace klienta při provádění aktivních operací. Díky těmto novým opatřením budou klienti chráněni proti uvedenému způsobu podvodu.

Reklama

Související témata:

Související články

Klientům banky mizely peníze z účtů

Několik klientů Komerční banky (KB) oznámilo, že jim z účtu záhadně zmizely peníze. Situace je pro třetí největší banku v ČR o to nepříjemnější, že nejde...

Výběr článků

Načítám