Mluvící robot, planetárium i Sexmisie – těšte se, iQLANDIA otevírá!

Novinky, www.iqlandia.cz

Svět ohromujících experimentů a chytré zábavy iQLANDIA otevírá poslední březnový víkend v Liberci. Česká republika tak získává nové supermoderní vědecko-zábavní centrum, které návštěvníkům nabídne třeba mluvícího humanoidního robota, jediného v zemi, 3D planetárium a stovky interaktivních exponátů. Naprostým unikátem je Sexmisie, expozice věnovaná sexualitě, největší svého druhu v Evropě. Těšit se můžete i na simulátor zemětřesení, tanec ohňů a blesků nebo na famózní kosmonautický výcvik.

Nudit se v science centru rozhodně nebudete! V deseti interaktivních expozicích si můžete na vlastní kůži vyzkoušet na čtyři stovky exponátů. „Návštěvníci budou moci absolvovat kosmický výcvik, proletí se na hvězdném skateboardu, zažijí tanec ohňů a blesků a v neposlední řadě zjistí, jak fungují obyčejné věci, které denně používají,“ říká ředitel iQLANDIE Pavel Coufal. Vydat se tu můžete i do nitra Země, kde se proletíte strojem času, stačí jen otočit pákou a ocitnete se třeba mezi dinosaury.

Jediný humanoidní robot v Česku

„Ahoj, já jsem Thespian, jak se máš?“ uvítá vás 175 centimetrů vysoký a 33 kilogramů vážící humanoidní robot. Kromě češtiny si dokáže povídat v polštině, němčině a angličtině. „V Česku ho nikde jinde zatím nenajdete,“ upřesňuje Jana Pivoňková, marketingová manažerka centra. Thespian používá gesta i mimiku, zaleží na vás, co bude říkat a jak se bude chovat.

V iQLANDII řádí živly!

Představte si, že sedíte v utrženém trupu letadla a řítíte se střemhlav k zemi! I tohle v iQLANDII zažijete, a to ve speciální expozici věnované přírodním živlům. Kromě vichřice tu je instalován i simulátor zemětřesení či blesků. „Bát se ale lidé nemusí, všechny živly jdou zkrotit pomocí vypínače. Ale prožít je takhle naživo? To se vám jinde nepoštěstí,“ pokračuje Coufal.

3D planetárium

Naprostou světovou špičku slibuje 3D planetárium vybudované na samém vrcholu iQLANDIE. V libereckém planetáriu procestujete celou sluneční soustavu, prozkoumáte vývoj života na Zemi nebo se přesvědčíte o zázracích noční oblohy. Projekční software disponuje rozsáhlou databází tisícovek astronomických objektů a přenese vás, kam si vzpomenete.

Otázky ohledně sexuality zodpoví Sexmisie

Silné reakce vzbudí Sexmisie, jediná svého druhu v Evropě. Expozice velmi názorně, zábavně, a přitom citlivě odpovídá na všechny otázky kolem sexuálního života. Sekce byla připravena ve spolupráci se sexuology a dětským psychologem a je přístupná od 12 let nebo v doprovodu rodičů.

Science centrum iQLANDIA otevírá v sobotu 29. března. Všechny důležité informace k návštěvě i k expozicím najdete na webu www.iqlandia.cz.