”Nejčastěji se návštěvníci festivalu ptají, kde jsou promítací sály, kde je Velký sál, kde je Malý sál, kde najdou toaletu nebo kde koupí vstupenky na představení,“ uvedla Karolína Horská, která na festivalovém infocentru pracuje již poněkolikáté.

„Ptají se rovněž hodně po hotelech, ale máme tady mapky, tak to není tak složité,“ pokračovala Horská. „Letos mám pocit, že je na festivalu více Čechů a Slováků, které nepovažuji za cizince, než tomu bývalo v minulých letech,“ uvedla recepční Infocentra.

Nechybí ovšem ani zahraniční klientela. „Cizinci, kteří k nám přijedou, tak z nich mám pocit, že patří mezi lidi, co se ve světě hodně pohybují, takže se neptají na takové věci, jak to tady funguje, ale spíše kde se mohou ubytovat a kudy se dostanou tam a tam,“ popisovala Horská.

„Tuzemci se pak ptají na základní věci, jak to na festivalu vlastně funguje. Jsou to třeba lidé, kteří přijedou z nedalekého okolí a chtějí si to tady na jeden den užít,“ doplnila recepční.

Infocentrum funguje rovněž jako Ztráty a nálezy. Mezi nejkurióznější dotazy zařadili recepční z přepážky dotaz, zda je možné na pokladnách se vstupenkami platit penězi, a dotaz muže, který se ptal, zda něco neztratil.

„Evidujeme zatím asi dvacet nalezených věcí, což tak zhruba odpovídá tomu, v jaké fázi festivalu právě jsme,“ konstatoval Horská, podle které je počet odevzdaných nalezených věcí obdobný s loňskou realitou.

„Spektrum nalezených věcí je široké, od ztracených lístků, oblečení, brýlí a také deštníků je hodně, vzhledem k tomu, že pršelo. Dále tady vidím podložku pod počítač, opasek od kabátu, kraťasy. Ztracený telefon byl jenom jeden a ten si jeho majitelé úspěšně u nás vyzvedli,“ konstatovala Horská.