„Digitálními projektory jsou letos poprvé vybavena všechna kina na festivalu,“ uvedl Josef Haškovec, šéf společnosti Kino - Elektro - Služby (KES), která zajišťuje technickou přípravu a promítání na festivalu.

Vloni nebyly digitalizované kinosály v Richmondu a v Husovce.

Svoje vlastní digitální projektory má pět kin v Thermalu a kina Čas a Drahomíra. Jinak museli zapůjčení digitálních projektorů na dobu festivalu zajišťovat jeho pořadatelé a jeho dodavatelé Altei a KES.

Původní záznam je syrovější

Z technického hlediska je letos zajímavé promítání snímků britského režiséra a vizuálního umělce Bena Riverse v Husovce.

„Režisér si přál, aby byly jeho snímky promítány v původním formátu šestnáctimilimetrového filmu,“ prozradil Tomáš Sokol, který se podílí na přípravě filmů k promítání.

„Obraz 16mm filmu je, řekl bych, více jakoby syrovější,“ podotkl Viktor Tesařík, který je na karlovarském festivalu coby promítač z Lucerny v Praze na brigádě.

„Při jeho formátu 4:3 není obraz tak hranatý. Když se zvětší, těch pixlů tam není tolik jako na digitálním snímku,“ dodal kolega.

Optický kabel jako novinka

Další technickou novinkou je spojení některých festivalových kin optickým kabelem šetřícím čas. „Díky tomu už nemusíme běhat po Thermalu, do nafukovacího kina Espace Dorleans nebo do Grandhotelu Pupp s harddisky s filmy,“ uvedl Tesařík.

Festival má v Thermalu centrální úložiště, kam se filmy nahrají, a sál, kde se má promítat, se pak jednoduše připojí a snímek si stáhne k projekci.

Práce s digitálními filmy je podle techniků mnohem časově náročnější, než tomu bylo s klasickými filmovými pásy. Na druhou stranu se nemusí již tahat s těžkými kotouči třeba přes půl města.