Článek
Mezi nejzapamatovatelnější patří film italského režiséra Paola Sorrentina Velká nádhera, na který díky jeho místy až absurditě, ale především skvělému vizuálu s akcentem na barevnost i detail jen tak nezapomenete.
V hlavní roli exceluje skvělý Toni Servillo [celá zpráva].
Tři newyorští týpci z Borderline Films přivezli do Varů hned několik snímků ze svého portfolia. Za zmínku určitě stojí Simon Killer o mladíkovi, který psychicky i existenčně parazituje na náhodně vybraných dívkách, ale hlavně na festivalu v Sundance v roce 2011 oceněný film Martha Marcy May Marlene o dívce, které se podaří utéct ze sekty, ale její minulost ji dostihne.
Vzpomínky se prolínají se ‚současností‘, skvělá kamera diváka vtáhne do děje, ale smát se u toho rozhodně nebude [celá zpráva].
Mezi snímky, které v letošním karlovarském výběru patřily mezi ty nej, se řadí také na Berlinale oceněný, brilantně zahraný film Pozice dítěte o psychické závislosti starší úspěšné ženy na svém dospělém synovi, který je hereckým koncertem rumunské herečky Luminity Gheorghiu [celá zpráva].
Koutky zvedne Gloria, příběh španělského režiséra Sebastiána Lelia o starší ženě, která se chodí ráda bavit do tančírny pro starší věkovou kategorii, kde se seznámí s milým, ale, jak vyjde najevo, poněkud podivným mužem, který se neumí odpoutat od svých dcer, jež otcovy slabiny rády využijí.
Spíše pro silné nátury je pak film Camille Claudel 1915, jenž pomocí detailních záběrů na nemocí poznamenané obličeje pacientů ústavu vykresluje utrpení francouzské sochařky [celá zpráva].