Jenže osvěžení přišlo už o pár hodin dřív v podobě pořádné letní bouřky, která plynule přešla ve vytrvalý déšť. Stejně vytrvalí byli naštěstí i lidé v Poštovním dvoře, kteří pod deštníky a s prokazatelně promoklými botami stáli v deset hodin večer před pódiem a vítali božského Vojtu a jeho spoluhráče.

Jenže svět je nevděčný. Jakkoliv Dyk a B Side Band své publikum rozhodně nezklamali, jejich úspěch blednul před sukcesem, který mělo vystoupení čtveřice mužů v oblecích s kravatami: prezident festivalu Jiří Bartoška, výkonný ředitel Kryštof Mucha, herec a zpěvák Jiří Macháček, autor grafické podoby festivalu Aleš Najbrt a producent Jaroslav Bouček rozbalili (spolu s Dykem) kabátovskou Pohodu s takovým odpichem a elánem, že publikum řvalo, zpívalo a skákalo bez ohledu na to, jestli byl každý tón tak úplně přesný...

Slovenský úspěch

Velký potlesk náleží Slovenskému filmovému ústavu: zatímco my Češi se pyšníme tím, že jsme dokázali dosud digitálně restaurovat 2 (slovy dva) filmy Marketa Lazarová a Hoří, má panenko, a to ještě jen díky štědrým sponzorům a pomoci karlovarského festivalu, na Slovensku jich mají takto obnovených a uchovaných přes osmdesát. Jak je to možné, se dočtete ve středu v rozhovoru s ředitelem ústavu Petrem Dubeckým v Právu i na serveru Novinkyc.cz.

A když už jsme u digitálního restaurování filmů, ve středu dopoledne si určitě nenechám ujít ve Velkém sále Thermalu uvedení vyčištěné kopie slavného sedmioscarového Lawrence z Arábie s Peterem O´Toolem a Omarem Sharifem, kteří - jak praví festivalový katalog - byli v době premiéry filmu v roce 1962 ještě jen málo známí herci.