Princip je jednoduchý. Vybrat si jakýkoliv film a natočit příběh znovu - musí mít jen 60 vteřin a přesto dávat smysl. Finalisté budou pozváni na karlovarský festival a ten nejlepší z nich pak pojede i se svým doprovodem v březnu 2013 na tři noci do Londýna, kde bude ubytován v hotelu v centru města. Pozvání je včetně večeří a filmových workshopů po celé tři dny. Nejzajímavější bude účast na mezinárodním finále Jameson Empire Done in 60 Seconds, kde mezinárodní porota vybere 5 nominovaných v soutěži a ti se zúčastní předávání cen.

Projekt probíhá již několik let ve světě a od roku 2011 také v České republice.

"Do prvního ročníku Jameson Done in 60 Seconds se v České republice v loňském roce přihlásilo nečekané množství velmi kvalitních prací. Do boje vstoupilo 39 klipů, přičemž v červnu se výběr zúžil na finálovou desítku. Nechyběl loňský oscarový titul The Social Network, dvakrát byl zastoupen Stanley Kubrick (Mechanický pomeranč, The Shining) a také Steven Spielberg (Jurský park a Zachraňte vojína Ryana). Čtyřčlenné porotě se nejvíce líbilo originální ztvárnění kultovního snímku Forrest Gump od Petra Brunnera," sdělila PR manažerka Eva Tichá.

Černá labuť z Kazachstánu

Vítěz prvního českého ročníku Petr Brunner se se svým snímkem utkal v mezinárodním kole soutěže v konkurenci vítězných snímků z 19 zemí celého světa. Při předávání prestižních cen byla porotou zvolena jako absolutní vítězka soutěžící z Kazachstánu Indira Suleimenová se svým snímkem Černá labuť.

Se soutěžními snímky mohou filmoví tvůrci do soutěže hlásit na stránkách www.jameson.cz/diss. Uzávěrka přihlášek je 14. června 2012. O nejlepších tvůrcích rozhodne tříčlenná porota v tříkolovém výběru. Tři nejlepší budou pozváni na slavnostní vyhlášení, které proběhne 5. července na Mezinárodním festivalu v Karlových Varech.