„Nehledáme nějakého průměrného diváka, naopak chceme co nejpřesněji popsat jednotlivé divácké skupiny a jejich spokojenost s konkrétními složkami festivalu. Zatím o nich máme jen hrubou představu a tento průzkum je prvním pokusem je zmapovat,“ vysvětluje autor dotazníku, známý politolog Tomáš Lebeda, který sám pochází z Karlových Varů a je věrným festivalovým fandou.

Spoluautory výzkumu jsou Lebedovi studenti, kteří varskou přehlídku znají z pohledu baťůžkáře.

„Pomohli mi doplnit otázky, které by mě jinak nenapadly, jako je ubytování anebo spokojenost se stravováním,“ vysvětluje Lebeda. Průzkum je zaměřený čistě na návštěvníky a jejich komfort, umělecké stránky festivalu se netýká.

 Průzkum může přinést změny

Za osm dní chtějí pořadatelé vyzpovídat osm set respondentů, a to u festivalových pokladen, protože u těch se scházejí úplně všichni. Tazatelé, označeni visačkou a oblečeni do festivalového trika, se přesouvají od jedné kasy ke druhé a ptají se v různou denní dobu, aby získali co nejpřesnější obrázek.

Data následně analyzují. A co bude s výsledky? „Na jejich základě uděláme případné praktické změny v dalších letech,“ slibuje šéfproducent festivalu Petr Lintimer.