Hlavní obsah

O hlavní cenu karlovarského festivalu se utkají i dramata Neviditelná a Restaurátor

Právo, Kateřina Farná

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Odhodlání vystoupit ze svého stínu a stát se velkou herečkou v sobě hledá hrdinka německého psychologického dramatu Neviditelná (Die Unsichtbare), které bude uvedeno v hlavní soutěži nadcházejícího karlovarského filmového festivalu. Ten se uskuteční od 1. do 9. července.

Článek

Josefine je dívka s krásnýma, ale smutnýma očima. Její život není zrovna růžový - kromě toho, že chodí na hereckou školu, stará se společně s matkou o mentálně postiženou sestru. Napětí v rodině se vyostřuje i v souvislosti s tím, že mladá herečka dostane hlavní roli Camille v inscenaci renomovaného režiséra Kaspara Friedmanna.

Autoritativní divadelník v ní objeví zranitelnou a komplikovanou osobnost a někdy až necitlivými prostředky nutí dívku ponořit se do temných hlubin vlastního nitra.

Nejen tématem, ale i dějovými zvraty připomíná druhý film německého tvůrce Christiana Schwochowa americký snímek Černá labuť s oscarovou Natalie Portmanovou. Podobně jako v Černé labuti i v německém dramatu září představitelka hlavní role Stine Fischerová Christensenová, rozdíl je však v tom, že německý soutěžní počin je civilnější a intimnější, což celkovému vyznění přidávání na síle.

Soutěžní drama Restaurátor

V hlavní soutěži se rovněž objeví izraelské drama Restaurátor (Boker Tov, Adon Fidelman) režiséra Josepha Madmonyho. Děj je jednoduchý - když panu Fidelmanovi zemře dlouholetý přítel a obchodní partner, ocitne se jejich restaurátorská dílna na pokraji krachu. Jeho syn, s ním nemá Fidelman příliš dobrý vztah, by dílnu raději zavřel, což otec rezolutně odmítá. Naději poskytne učedník Anton, když v zapadlém koutě dílny najde vzácné staré piano, které by se po opravě mohlo prodat za velké peníze.

I když má snímek pomalé tempo a zdánlivě klidnou atmosféru, v srdcích hrdinů se odehrávají velké boje.

Režisér Joseph Madmony patří mezi první absolventy jeruzalémské Sam Spiegel Film School, po jejímž dokončení spolu s Davidem Ofekem napsal a natočil úspěšný televizní seriál Bat Yam-New York (1995–1997). Za televizní minisérii Melanoma získal výroční izraelskou cenu pro nejlepší drama a její filmová verze byla vybrána do programu MFF v Montrealu.

Reklama

Související články

Do Varů míří jeden íránský rozchod

Když se po letošním Berlinale občas někde mluvilo o tom, že tamní hlavní soutěž vyhrál íránský film hlavně z politických důvodů, bylo to ke snímku Rozchod...

Výběr článků

Načítám