„Ten zájem o kvalitní italská vína byl opravdu letos veliký,“ uvedl vedoucí stravování v Grandhotelu Pupp Richard Lhoták. „Jejich prodej tvořil podstatnou část našich letošních tržeb,“ dodal s tím, že festivaloví hosté měli při jejich výběru dobrý vkus.

„Snad nejvíce prodávanou značkou bylo bílé víno značky Winkl Alto Adige Terlaner za 1090 korun. Jedná se skutečně o velmi jiskřivé víno s neodolatelným kouzle,“ řekl.

Nejenom o bílá, ale i o červená italská vína byl ale podle něj obrovský zájem. „I když jejich cena je vyšší, protože se pohybují mezi dvěma a půl až třemi a půl tisíce korunami,“ pokračoval Lhoták, podle kterého zájem byl především o těžká Toskánská vína.

„Mohu vyzdvihnout například značku Tignanello, ročník 2005 od Autinori, což je jeden z nejlepších italských vinařů. Tohoto vína, které je svoji kvalitou nezaměnitelné, se vyrobí jen několik kusů lahví. Také cena je vyšší, protože sedmička přijde na 3 890 korun,“ podotkl vedoucí stravování GH Pupp. To ale není zdaleka nejdražší červené víno, které luxusní hotel nabízí. Například sedmička Petrus Chateau Bordeaux Pomerol 2002 stojí 65 900 korun.

Zájem byl i o šampaňské

Nepila se ovšem pouze italská kvalitní vína, ale i šumivá vína z oblasti Champagne. Nejvíce se ale prodávala značka Moët & Chandon Impérial Rosé, kterou dostal na cestu domů také Jude Law, jedna z největších hereckých hvězd letošní festivalové přehlídky.

Oproti minulým festivalovým ročníkům se podle Lhotáka letos méně prodávaly smetanové koktejly a tvrdý alkohol. „Je to asi dáno tropickými vedry, ve kterých se takové těžké nápoje příliš neobjednávají,“ konstatoval.

„V plejádě hereckých star, které byly našimi hosty, zůstali někteří věrní svým značkám. Například herci Miroslav Donutil nebo Jiří Macháček irské whisky Jameson,“ prozradil Lhoták, podle kterého novinkou, o kterou byl také zájem byla hruškovici Pear Williams za 180 korun panák.