Stačí číst reklamní texty pozorně, aby člověk pochopil jejich zdrcující upřímnost. Třeba dámská malovátka Astor a jejich slogan Je krásné být sama sebou. Kdo by řekl, že kosmetická firma půjde pro pravdu proti vlastním zájmům! Nebo časopis Epocha: Nenechte se zmást skutečností. Přesně tak. Koho by ještě dneska zajímala skutečnost.

Reklamy na média jsou vůbec v lecčem napřed. Třeba iDNES.cz – zprávy, kterým můžete věřit. Vidíte? Můžete, ale nemusíte. Je to vaše zodpovědnost. Nebo SMÍCHOV je všude tam, kde se lidé smějí. To je od této televize sympaticky sebekritické.

Vždycky jsem měl rád slogan Škodovky. Už to, že tahle česká značka trvá i u nás na anglickém znění Simply Clever, ukazuje na její neochvějnou světáckost.  otevřené přiznání, že Škodovka je chytrá spíš trochu jednoduše (simply), prozrazuje zase to, že se před světem nestydí za svůj prostý původ. Dodává odvahu i nám ostatním, co nejsme nejbystřejší.

Každé léto nás v internetových reklamách rozechvívá slogan Tisíce zájezdů na jednom místě. Půjčují si ho od sebe různé cestovky a portály sdružující nabídky na dovolenou. Férově tím říkají, že všechny ty báječné zájezdy si člověk užije akorát na jednom místě, když sedí doma na zadku a vybírá, aby nakonec pozavíral obrázky palem a upoceně odkliknul last minute Chorvatsko bez snídaně, což mu stejně vyluxuje roční úspory.

No a vrcholem reklamní pravdomluvnosti jsou texty, které prostě konstatují zjevnou skutečnost. Zde jsem člověkem, dozvíme se třeba v drogerii DM. Ano. Ani v jiných drogeriích nejsme žirafy, ale zenová přímočarost té věty má v sobě sílu. Nedivil bych se, kdyby se ostatní značky inspirovaly a zanedlouho jsme se dočkali sloganů jako V noci je tma. Danone, Obdélník má čtyři pravé úhly. AirBank nebo Všichni jsme strunatci. Pilsner Urquell. U té plzně by to rozhodně znělo líp než aktuální Ten pravý originál, který říká dvakrát totéž.