Hlavní obsah

Režisér Olmo Omerzu stříhá nedotočený film: Zbývá nám ještě deset natáčecích dnů

Právo, Věra Míšková

Rodák ze slovinské Lublaně, scenárista a režisér Olmo Omerzu vystudoval pražskou Filmovou akademii múzických umění. Poté se u nás usadil. První celovečerní film Příliš mladá noc mu vynesl na Cenách české filmové kritiky v roce 2012 Cenu RWE pro Objev roku.

Foto: Petr Hloušek, Právo

Olmo Omerzu chystá nový film.

Článek

Následující Rodinný film už sklízel úspěchy jak doma (Cena kritiky za scénář), tak v zahraničí (Cena za umělecký přínos na festivalu v Tokiu).  Za Všechno bude dostal Českého lva za nejlepší režii a stejné ocenění i na karlovarském festivalu a Cenách kritiky.

Jaké je téma vašeho nového filmu?

Je to drama, které ukazuje odvrácenou tvář virtuálně propojeného světa a vypovídá o jeho dopadu na jednu konkrétní rodinu. Scénář jsme napsali s Petrem Pýchou. Hlavní role hrají Miroslav Donutil a Alena Mihulová, další například Martin Pechlát, Vojta Kotek, Eliška Křenková, Pavla Beretová. Celkově je to hodně herecký film.

V jaké fázi jste museli natáčení kvůli opatřením v souvislosti s koronavirem přerušit?

Natáčení jsme museli zastavit po dvaceti natáčecích dnech. Zbývá nám jich asi deset. Jsme ve dvou třetinách a já se teď snažím natočený materiál stříhat. Sice je dobře, že mohu něco dělat, ale stejně je zvláštní stříhat nedotočený film.

Teď by se vám asi hodilo, kdybyste býval točil chronologicky. Jak vůbec dokážete stříhat ze dvou třetin natočeného materiálu?

Máte pravdu, chronologické natáčení by se teď hodilo. Ale máme naštěstí několik bloků, s nimiž už se ve střižně pracovat dá, takže to není tak zlé. Na těch deset dnů nám zbyly hlavně interiéry, což je také štěstí, protože kdybychom museli po pauze točit venku, vznikly by problémy s návazností. Všechno by se zazelenalo, rozkvetlo…

Takhle věřím, že jakmile to situace umožní, budeme schopni pokračovat. Jen je teď složité tvořit nové natáčecí plány, protože zatím nikdo nic neví.

Když vám zbývají interiéry, nemohli jste přece jen pokračovat?

Nemohli. Máme klasicky velký štáb a to by bylo riskantní. Stačilo by, aby jeden jediný člověk onemocněl, a všichni ostatní by museli do karantény. V tu chvíli by přišly peníze za spoustu zaplacených věcí vniveč. To je ostatně hlavní důvod, proč se zastavila úplně všechna natáčení. Je to nebezpečné jak v rámci zdraví, tak i z ekonomického hlediska. Nikdo nepřišel na to, jak by to šlo udělat jinak.

Reklama

Výběr článků

Načítám