Přitom nejde o operní orchestr nejznámější italské scény, jak se mnozí domnívali, ale o symfonický orchestr, který při Scale založil v roce 1982 proslulý Claudio Abbado. Základem jeho repertoáru jsou operní scény - předehry a intermezza z italských oper. Tvořily pod britským dirigentem Danielem Hardingem první polovinu večera.

Ve velkém obsazení hudebníci nadchli obrovskou zvukovou kulturou, sjednoceným zvukem smyčců nepřekrývajícím dechové nástroje, vynikajícím frázováním a soustředěním na všechny finesy známých operních kousků (Rossini, Puccini, Verdi aj.).
Nezklamali ani ve druhé části, kdy přednesli Dvořákovu Osmou symfonii „Anglickou“, které dodali trochu italské lehkosti. Vše umocnili přídavkem, uvolněně ale pečlivě zahranou předehrou ke Candidovi  Leonarda Bernsteina.

Bamberští symfonikové jsou u nás častým hostem a i jejich podání Dvořákovy Sedmé d moll symfonie bylo kvalitní, provedený s pečlivostí německé školy pod taktovkou britského dirigenta Jonathana Notta.

Událostí úterního večera byl ale další pražský debut mladého arménského houslisty Sergeje Chačatrjana. Ten podal Brahmsův Koncert D dur s bravurou a tónovou kulturou, kterou dobře známe od ruských houslistů.