Hlavní obsah

Tim Roth vzpomínal v Krakově na Tarantina, Burtona i Altmana

– Krakov
Právo, Kateřina Farná, Krakov

Britský herec a režisér Tim Roth se proslavil v kultovních filmech Quentina Tarantina Gauneři, Pulp Fiction nebo Čtyři pokoje. Ve středu převzal tento šarmantní a zábavný chlapík na krakovském festivalu Off Plus Camera zvláštní ocenění za přínos nezávislému filmu.

Článek

Roth, který za měsíc oslaví padesátiny, patří vedle Richarda Jenkinse či Petera Weira mezi hvězdy této filmové přehlídky. Na besedě před promítáním svého režijního debutu Válečná zóna z roku 1999 zavtipkoval, že se naučil mnohem víc od špatných režisérů, s nimiž pracoval, než cokoli jiného. Přitom natáčel s osobnostmi jako Mike Leigh, Robert Altman, Woody Allen nebo Quentin Tarantino.

„Za to, že jsem se stal hercem, může blbá sázka na střední, kterou jsem prohrál. Hlavní role ve hře nazvané Dracula Spectacular tak připadla mně a dokážete si představit, jak jsem se znemožnil,“ prozradil s tím, že klíčový byl pro něj film Made in Britain (1982), kde hrál skinheada.

Náročné Funny Games

„Dosud je to moje nejlepší role. Byla to moje první zkušenost před kamerou a rovnou s Alanem Clarkem. Byl to blázen,“ řekl představitel padouchů, kriminálníků a různých pokřivenců, jehož životní heslo je „komedie v tragédii".

„Neuvěřitelné bylo setkání s Robertem Altmanem ve filmu Vincent & Theo i s Tomem Stoppardem při natáčení Rosencrantz a Guildenstern jsou mrtvi. Naopak jedno z nejtěžších natáčení byly Funny Games Micheala Hanekeho. Je to složitý a krutý film, míval jsem noční můry, měl jsem deprese,“ zavzpomínal Roth, který hrál mimo jiné v Burtonově Planetě opic, Molandově Zemi zaslíbené nebo ve Wendersově Nechoď klepat na dveře.

Tarantino je posedlý i kreativní

Řeč přišla i na Tarantina. K němu se prý herec dostal tak, že mu stejně jako Coppolovi nebo Kubrickovi poslal dopis, v němž stálo: Jsem váš člověk. „Kdybych měl srovnat Tarantina a Burtona, musel bych říct, že oba jsou blázniví svým způsobem. Tim je dospělejší než Quentin, ten je pořád jako dítě. Je posedlý, kreativní, je to pošuk v tom nejlepším slova smyslu,“ uvedl.

Britský herec si neodpustil kritiku současné britské kinematografie: „Většina peněz se vynakládá na filmy typu Harry Potter, to znamená, že nejsou peníze pro tvůrce nezávislého filmu.“

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám