Hlavní obsah

Svobodné album skupiny Korn

Právo, Jaroslav Špulák

Osmé studiové album americké rockové skupiny Korn nemá název. Zpěvák Jonathan Davis o něm říká: "Nechtěli jsme dát té desce žádnou etiketu. Je na ní muzika bez hranic, tak proč bychom neměli naši fanouškům dovolit, aby si desku nazvali, jak sami chtějí."

Článek

Formace z Bakersfieldu v Kalifornii se proslavila především svým bezejmenným debutem z roku 1994. Vynesl jí statut průkopnice nu-metalu a slávu takovou, že by později mohla nahrávat jen variace na ten počin.

Ona se ale vždy snažila svůj zvuk posunout. Pomáhala si ukázkovou prací s dynamikou, tvrdostí na hraně bolesti i výlety do melodických končin.

Novinka, kterou produkoval Atticus Ross, se svou volností nejvíce podobá počinu Untouchables z roku 2002. Mnohem více ale potlačila tvrdost. Nestojí v prvním plánu: uvolňuje prostor atmosféře.

Zní až goticky

Možná to je láska zpěváka Davise k hororům, která způsobila, že kolekce přináší místy až goticky znějící kompozice. Je vzdušná, tajuplná a pro Korn velmi experimentální. Přináší přehledné melodie postavené na dravosti, kterou má kapela "osahanou" ze starých časů.

Ač Korn nebyli nikdy političtí, z nových textů je patrná nespokojenost se současným stavem světa. Nelíbí se jim ani George Bush, ani Al Gore. V singlové skladbě Evolution dokonce tvrdí, že lidské plémě zůstalo ve stavu opic a k žádné evoluci nedošlo.

Korn: Korn

EMI, 48:47

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám