Hlavní obsah

Šternberský kopec ocejchovaly příběhy Support Lesbiens a Jakuba Ondry

Právo, Jaroslav Špulák

Ve Šternberku na Olomoucku se v sobotu odehrál čtrnáctý ročník hudebního festivalu Šternberský kopec. Přišly na něj více než tři tisíce diváků a ráz mu daly malé příběhy skupiny Support Lesbiens a písničkáře Jakuba Ondry. Přitom na jediném oficiálním pódiu vystoupila jen jmenovaná kapela.

Foto: Jaroslav Špulák, Právo

Support Lesbiens ve chvíli, kdy byl ještě zpěvák Czenda Urbánek v pořádku.

Článek

Support Lesbiens začali svůj koncert v plné síle a s chutí, což bylo patrné i na výbušném výkonu zpěváka Czendy Urbánka. V jednu chvíli vyskočil rozpustile do výšky, leč na scénu dopadl tak nešikovně, že si pochroumal meniskus a vystoupení dokončil vsedě na barové židli a s bolestmi v poškozeném místě.

Kapela koncert dohrála, přitom z jejího energického výkonu nastalá situace pranic neubrala, a zpěvák se posléze svěřil do péče přítomného lékaře. Brzy na to mu bylo jasné, že z aktivní dovolené, na kterou měl s rodinou odjet v neděli ve tři hodiny ráno, letos sejde. Namísto toho jej nejspíš čeká operace.

Jakub Ondra měl zase provozní problémy na cestě do Šternberku a dorazil s patrným zpožděním. Na profesionálně vedených akcích, kterou Šternberský kopec je, se pořadím kapel a časovým rozpisem nehýbe, a tak se Jakub Ondra domluvil s pořadateli, že v podvečer vystoupí ve třech blocích na malé improvizované scéně, která vznikla jen pro něho v prostoru pro diváky.

Foto: Jaroslav Špulák, Právo

Jakub Ondra hrál mezi diváky.

Jako zkušený busker navyklý koncertům na ulici to zvládl skvěle, byť nebyl řádně nazvučen a poněkud trpěl jeho hlas. Z festivalu ale odjel se ctí a ještě s cejchem muže, který v jeho čtrnáctileté historii řízením osudu zavedl něco jako vedlejší scénu.

Šternberský kopec se letos nesl ve skvělé náladě a provázelo ho velmi dobré slunečné počasí. Hned úvodní vystoupení slovenských Desmod ukázalo, že se diváci přišli především odreagovat a užít si hudby. Podmínky pro tyto „činnosti“ jim Desmod vytvořil velmi dobré.

Foto: Jaroslav Špulák, Právo

Zpěěvák Kuly z kapely Desmod. Festival zahájiliá.

Thom Artway je svým přemýšlivým písničkářstvím sice vtáhl do rozervaného písničkářského světa, nicméně s plzeňskou skupinou Děda Mládek Illegal Band protančili čas.

Tato formace hraje v osobitých úpravách, a především velmi rychle, písničky z repertoáru Ivana Mládka, a hraje je už devatenáct let. Její koncert byl svěží a místy až divoký.

Foto: Jaroslav Špulák, Právo

Lake Malawi ve Šternberku.

Foto: Jaroslav Špulák, Právo

Maťo Ďurinda z Tublatanky.

Foto: Jaroslav Špulák, Právo

Finále Šternberského kopce patřilo skupině Turbo.

Lake Malawi zahráli jak skladby své, tak ochutnávku z repertoáru již neexistujících Charlie Straight, v nichž před lety působil jejich zpěvák Albert Černý. Slovenská Tublatanka a české Turbo pak v noci představili především své letité hity, už pěknou řádku roků úspěšné a chtěné. Obě kapely takto ochotně vyšly vstříc zásadám festivalů, na kterých muzikanti obvykle své nejsilnější skladby nabízejí, a také dovedly Šternberský kopec nejenom do nového dne, ale i na dohled jubilejního patnáctého ročníku, který se odbude v příštím roce.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám