RECENZE: Gomezová reprezentuje zapomenutelný mainstream

Americká zpěvačka Selena Gomezová se v posledních letech ve velkém hudebním šoubyznysu moc nepromenádovala. Měla k tomu vážné důvody, nicméně v posledních týdnech dala najevo, že má nejhorší časy, alespoň dočasně, za sebou. V závěru loňského roku se ve velkém stylu vrátila na scénu, se singlem Lose You To Love Me dobyla americký žebříček Billboard Hot 100 a v lednu vydala nové studiové album Rare.

Selena Gomezová vydala nové album po pěti letech.

Již řadu let patří mezi úspěšné popové zpěvačky současnosti. Její sólový debut Stars Dance vyšel v roce 2013 a jeho ambice se pokusila protáhnout druhá deska Revival z roku 2015. Přestože to nebyly počiny, které by zásadně vstoupily do popové historie, dávku slávy a popularity Gomezové přinesly.

Pomohly jí v tom i okolnosti a souvislosti. Posluchačská veřejnost ji zná i díky jejím hereckým rolím, absolvovala komplikovaný vztah s kanadským zpěvákem Justinem Bieberem, s nímž se nakonec rozešla, a neutajily se ani její zdravotní (transplantace ledviny) a s nimi související psychické problémy.

RECENZE: Camila Cabello zkusila chytit šanci za pačesy

Kultura

Právě v temných časech rozchodu a boje o zdraví čerpala inspiraci k tvorbě písní pro Rare. Tuto svou třetí sólovou desku (v letech 2009 až 2011 vydala tři se skupinou The Scene) poslala do světa pár týdnů poté, co z ní vyšly singly Lose You To Love Me a Look At Her Now. Jako další singlovku vydala titulní Rare, kterou v den představení alba podpořila pestrobarevným pozitivním videoklipem.

Nové album

Gomezová se kvalitou, barvou hlasu či jeho rozsahem nevyrovná svým v tomto ohledu obdařenějším vrstevnicím, jakými jsou třeba Ariana Grandeová, Demi Lovatová, Miley Cyrusová či Halsey. Nebylo jí tolik dáno. V zásadě ji to však tolik nelimituje, neboť se pohybuje v hájemství moderního popu, v němž dnes kolikrát až tak o pěvecké výkony nejde.

Na její desce je vyskládána série současných popových skladeb, které jsou uhněteny z inspirací v elektronice, r’n’b, hip-hopu a taneční hudbě. S ohledem na nevelkou náročnost současného mladého publika na melodičnost, a naopak větší důraz na pestrou a nápaditou produkci se některé skladby ještě jistě slušně umístí v singlových žebříčcích. Nadčasové či dlouhodeché ale nejsou, budou zapomenuty s příchodem dalších podobných. Nemají kouzlo, nápady ani originalitu.

RECENZE: Berenika Kohoutová kráčí od večírků k budoucnosti

Kultura

Plusem desky je její zvuková konzistence. Přestože se na písničkách podílela dlouhá řada autorů a na jejich konečné verzi desítky producentů, supervize Gomezové byla pečlivá a důsledná. Písničky drží pohromadě. Jejich nulová výbušnost a absence překvapujících momentů z nich nicméně dělají nekonfliktní kolekci pro jeden dva poslechy. Mainstreamovou kolekci. To, že si z ní posluchač sotva kterou skladbu zapamatuje či bude pozpěvovat, na tom nic nemění.

Selena Gomez: Rare
Interscope, 41:53

Hodnocení 45 %