Hlavní obsah

RECENZE: Ellie Gouldingová s popem tratí

Právo, Jaroslav Špulák

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Těžko odhadnout, proč se britská zpěvačka Ellie Gouldingová rozhodla nahrát nové album neoddiskutovatelně popové až taneční.

Foto: Universal Music

Ellie Gouldingová nahrála třetí album.

Článek

Zatímco na předešlých počinech Lights (2010) a Halcyon (2012) k popu směřovala z nezávislé scény a její nahrávky bylo možné chápat jako alternativní pop s elektronickým vkladem, tentokrát jde na pop z popu. Přímo, jasně, bezelstně. Směřuje k němu od osmdesátých let, kdy prožíval nejlepší období, a to i s přihlédnutím k tanečním prvkům.

Zbavila se undergroundu ve své tvorbě, tedy toho, čím byla výjimečná a zajímavá. Její nové písničky mají ovšem všechny ty málo pozitivní indicie současného nudného středního proudu, výběrem přeceňovaných producentů počínaje a umělým zvukem konče.

Foto: Universal Music

Obal nového alba Delirium.

Producenti odvedli přesně takovou práci, jakou si nevýrazná hudba dneška zaslouží, čili učinili zvuk desky od devadesáti procent ostatní popové produkce nerozpoznatelný. Několik písniček má přesto hitový potenciál. Zejména singlová On My Mind, Aftertaste či ze soundtracku k Padesáti odstínům šedi proslulá Love Me Like You Do. Ta je jistě nejsilnějším momentem desky, neboť má dynamiku, gradaci a emotivní přednes.

Další skladby tak nápadité nejsou, spíše jen spoluvytvářejí charakteristiku alba jako celku. I proto se nabízí otázka, jestli tuto nahrávku Gouldingová umělecky přežije.

Rozhodně ji přežije jako zpěvačka. Její výraz, barva hlasu i emoce v přednesu jsou totiž naprosto ukázkové.

Ellie Goulding: Delirium
Universal Music, 55:37

Celkové hodnocení: 65 %

Reklama

Výběr článků

Načítám