Hlavní obsah

Přenosy z newyorské Metropolitní opery do českých kin pokračují

Právo, VLA

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

I letos si užijí operní ctitelé novinku, která již třetím rokem plní některá česká kina. Přenosy z newyorské Metropolitní opery pokračují do konce sezóny dalšími šesti inscenacemi a právě skončená podzimní nabídla přenosy čtyři. Obrovský zájem byl o Straussovu Salome, Berliozovo Faustovo prokletí i o prosincovou Massenetovu Thais.

Článek

Jedině Adamsův Doktor Atomic nebyl úplně vyprodán - byť tato operní inscenace patřila k nejlepším.

K jedenácti kinům v České republice se přenosem Thais připojilo i nově kino Světozor v Praze, takže hlavní město bude mít dvě kina (ještě Aero), kde lze na kvalitních projektorech a velkém plátně přímé přenosy zhlédnout. O jejich popularitě svědčí i speciální blog Aera s mnoha příspěvky zájemců komentujících každý přenos.

K jedenácti kinům v České republice se přenosem Thais připojilo i nově kino Světozor v Praze, takže hlavní město bude mít dvě kina (ještě Aero), kde lze na kvalitních projektorech a velkém plátně přímé přenosy zhlédnout. O jejich popularitě svědčí i speciální blog Aera s mnoha příspěvky zájemců komentujících každý přenos.

Naposled uvedenou francouzskou operu Julese Masseneta Thais u nás téměř neznáme a její obsah (napravení hříšné egyptské kurtizány mnichem Athanaelem) jí dodává téměř kýčovitě erotickou podobu. Největším magnetem byli oba protagonisté – v hlavní roli se objevila stále nádherná Američanka s českými předky Renée Flemingová a mnicha zpíval Thomas Hampson, současná jednička mezi barytonisty.

Přenos byl o to lákavější, že nová inscenace měla premiéru teprve 8. prosince. V nádherných kostýmech Christiana Lacroixe sice Flemingová neodhalila žádný ze svých půvabů, ale smyslně její role působila mnohem více bez toho. Přidala bezchybný soprán s krásnými výškami. Režie Johna Coxe byla jakousi kombinací historizujícího pohledu s prvky téměř současné ironie.

V lednu pokračují přenosy hned dvěma operami – 10. 1. Pucciniho Vlaštovka a 24. 1. Gluckův Orfeus a Euridika.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám