Hlavní obsah

Podle šéfa Mosfilmu se ruská kinematografie zvedá na nohy

Ruská kinematografie se po letech úpadku pomalu zvedá na nohy, míní Karen Šachnazarov, režisér a ředitel moskevských filmových ateliérů Mosfilm. Vidět to podle něj je i na ateliérech samotných. Když se jich před lety ujímal, tvořily tři čtvrtiny příjmů poplatky, které studiím platily televize za vysílání starých sovětských filmů.

Podle šéfa Mosfilmu se ruská kinematografie zvedá na nohy

Loni studio vydělalo okolo 2,5 mld. rublů (asi dvě miliardy korun), ve kterých byly poplatky za autorská práva na staré filmy jen menšinovou položkou.

Studia se mají čím pochlubit. Například jen kousek od rušné ulice s nedostavěnými paneláky vyrostla před třemi lety "Stará Moskva", kulisy ruského města z 19. století, které si už zahrály v několika nových ruských filmech i televizních seriálech.

Objem filmové produkce v posledních letech v Rusku prudce roste. Podle Šachnazarova na tom mají velký podíl ruské televize. Práce pro ně je významnou složkou činnosti studií. Komplex, vzniklý v roce 1927 na svahu moskevských Vrabčích hor, je prý dnes největší v Evropě. Nyní zaměstnává okolo tisícovky lidí, další stovky zaměstnanců pracují pro celkem sedm desítek soukromých společností, které s Mosfilmem spolupracují.

Studia se podle Šachnazarova nesnaží konkurovat Hollywoodu, ale i tak ho mrzí, že v Moskvě natáčí jen málo zahraničních filmařů. "Moskva je drahá. Přijede režisér z ciziny, u nás v ateliérech se mu líbí, ale pak si prohlédne účet za hotel a pochopí, že by musel ubytovat celý štáb. A odjede na Barrandov nebo do Bulharska," vysvětlil.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků