Hlavní obsah

Nové Události se u diváků nechytají

Právo, Jana Perglerová

Je to více než týden, kdy Česká televize představila novou podobu hlavní zpravodajské relace Události. Podle sledovanosti i ohlasu diváků na internetu se změny u lidí moc nechytají.

Foto: ČTK

Moderátorka Marcela Augustová

Článek

Na premiéru se v neděli 1. dubna dívalo 1,056 mil. diváků, pak to šlo dolů: 808 tisíc v pondělí tisíc, dále přes 700 tisíc diváků. Nejhorší byl předvelikonoční pátek, kdy se dívalo 580 tisíc lidí. Ani Velikonoce, ačkoliv nepříznivé počasí nahrávalo situaci, nepřinesly divácký tah nahoru. V neděli si zapnulo Události 701 tisíc lidí a o Velikonočním pondělí 692 tisíc.

Co se nepovedlo? Diváci v různých diskusích na internetu a Facebooku píší své postřehy, že se nepovedlo téměř nic. Hlavně obsah: podle diskutujících je příliš chaotický, do nebe volající je, když jedna z hlavních událostí dne (např. soud s Vítem Bártou) není na začátku, ale až po půl osmé večer. ČT by si také měla ujasnit, co je zpráva a co už publicistika (například v reportáži o českém česneku nebo výrobě zvonů). Nelíbí se ani studio, virtuální a barevná moderna příliš oku kritizujících neladí a nenavozuje příjemné pocity. Problematická je také práce s plazmou, na které se někdy objevují banální informace a ne ty důležité, jež by si měl divák vtisknout do paměti.

Je brzo hodnotit

Je krátká doba něco hodnotit, míní jak vedení České televize, tak i někteří mediální analytici. Seriózní je udělat hodnocení po měsíci vysílání.

„Vývoj relace nepokládám za ukončený, dál chceme pracovat se strukturou a profilací jednotlivých bloků. Podobně i kvalita reportérských a moderátorských výkonů není něco, s čím lze být spokojený jednou pro vždy. Zásadní změny konceptu ale skutečně v úmyslu nemáme. Potěšující je, že nový koncept Událostí ukázal svoji pružnost a přednosti. Důkazem toho pro mě byla úterní situace kolem vládní krize, kdy hlavní blok Událostí vznikal na základě dění, které se začalo odehrávat hodinu a čtvrt před začátkem vysílání. Redakce a vysílací tým byli schopni připravit obsahově kvalitní blok a odvysílat ho bez jediné chyby. Z mého pohledu to byla mnohem podstatnější zatěžkávací zkouška než nedělní premiéra," sdělil Právu v pondělí ředitel zpravodajství ČT Zdeněk Šámal.

"Vývoj sledovanosti je podle očekávání a odpovídá standardnímu diváckému chování. Kromě sportovních přenosů, které běžely proti Událostem, odráží sledovanost prvního týdne nových Událostí stopáž prodlouženou na 48 minut a v tomto ohledu jsme nebyli naivní, abychom očekávali zásadní převrat ze dne na den. Věříme, že jsme vykročili správným směrem. Na zevrubnější hodnocení je ale ještě čas,“ dodal.

Reklama

Výběr článků

Načítám