Hlavní obsah

Melancholia skandalisty von Triera přijde do kin 26. května

Lars von Trier obstaral svému filmu Melancholia zvláštní reklamní kampaň, když v Cannes pronesl svá neuvážená slova o nacismu. Jeho film mohou Češi vidět v kinech od 26. května.

Foto: Yves Herman, Reuters

Lars von Trier

Článek

Kontroverzní filmař musel canneský festival ještě před vyhlášením výsledků opustit, když ho vedení přehlídky označilo za nežádoucí osobu. Stalo se tak poté, co před novináři uvedl, že je nacista a má pochopení pro Adolfa Hitlera. Herečka Dunstová byla jediná, která při jeho slovech na tiskové konferenci slyšitelně vzdychala se slovy: "Ach, můj bože".

Kontroverzní filmař musel canneský festival ještě před vyhlášením výsledků opustit, když ho vedení přehlídky označilo za nežádoucí osobu. Stalo se tak poté, co před novináři uvedl, že je nacista a má pochopení pro Adolfa Hitlera. Herečka Dunstová byla jediná, která při jeho slovech na tiskové konferenci slyšitelně vzdychala se slovy: "Ach, můj bože".

Kontroverzní filmař musel canneský festival ještě před vyhlášením výsledků opustit, když ho vedení přehlídky označilo za nežádoucí osobu. Stalo se tak poté, co před novináři uvedl, že je nacista a má pochopení pro Adolfa Hitlera. Herečka Dunstová byla jediná, která při jeho slovech na tiskové konferenci slyšitelně vzdychala se slovy: "Ach, můj bože". Trier se pak snažil všechno urovnat. V prohlášení se omluvil s tím, že není antisemita ani nacista a nemá rasové předsudky. V rozhovoru pro list Los Angeles Times označil své chování za "idiotské".

Kontroverzní filmař musel canneský festival ještě před vyhlášením výsledků opustit, když ho vedení přehlídky označilo za nežádoucí osobu. Stalo se tak poté, co před novináři uvedl, že je nacista a má pochopení pro Adolfa Hitlera. Herečka Dunstová byla jediná, která při jeho slovech na tiskové konferenci slyšitelně vzdychala se slovy: "Ach, můj bože". Trier se pak snažil všechno urovnat. V prohlášení se omluvil s tím, že není antisemita ani nacista a nemá rasové předsudky. V rozhovoru pro list Los Angeles Times označil své chování za "idiotské".

Kontroverzní filmař musel canneský festival ještě před vyhlášením výsledků opustit, když ho vedení přehlídky označilo za nežádoucí osobu. Stalo se tak poté, co před novináři uvedl, že je nacista a má pochopení pro Adolfa Hitlera. Herečka Dunstová byla jediná, která při jeho slovech na tiskové konferenci slyšitelně vzdychala se slovy: "Ach, můj bože". Trier se pak snažil všechno urovnat. V prohlášení se omluvil s tím, že není antisemita ani nacista a nemá rasové předsudky. V rozhovoru pro list Los Angeles Times označil své chování za "idiotské". Jeho více než dvouhodinový snímek o konci světa Melancholia doprovázený podmanivou hudbou Richarda Wagnera, konkrétně předehrou k opeře Tristan a Isolda, je příběhem dvou sester (Kirsten Dunstová a Charlotte Gainsbourgová, která ztvárnila hlavní roli v jeho filmu Antikrist), z nichž ta mladší se právě vdává. Svatební veselí se odehrává na starobylém venkovském sídle stojícím na samotě, když všeobecnou sváteční náladu zakalí hrozba. Má podobu planety s názvem Melancholia, která vystoupila zpoza Slunce a hrozí, že se srazí se Zemí.

Kontroverzní filmař musel canneský festival ještě před vyhlášením výsledků opustit, když ho vedení přehlídky označilo za nežádoucí osobu. Stalo se tak poté, co před novináři uvedl, že je nacista a má pochopení pro Adolfa Hitlera. Herečka Dunstová byla jediná, která při jeho slovech na tiskové konferenci slyšitelně vzdychala se slovy: "Ach, můj bože". Trier se pak snažil všechno urovnat. V prohlášení se omluvil s tím, že není antisemita ani nacista a nemá rasové předsudky. V rozhovoru pro list Los Angeles Times označil své chování za "idiotské". Jeho více než dvouhodinový snímek o konci světa Melancholia doprovázený podmanivou hudbou Richarda Wagnera, konkrétně předehrou k opeře Tristan a Isolda, je příběhem dvou sester (Kirsten Dunstová a Charlotte Gainsbourgová, která ztvárnila hlavní roli v jeho filmu Antikrist), z nichž ta mladší se právě vdává. Svatební veselí se odehrává na starobylém venkovském sídle stojícím na samotě, když všeobecnou sváteční náladu zakalí hrozba. Má podobu planety s názvem Melancholia, která vystoupila zpoza Slunce a hrozí, že se srazí se Zemí.

Trier začal svůj snímek natáčet loni v létě ve švédském městě Trollhättan, označovaném jako Trollywood. Na setkání s novináři tehdy řekl, že půjde o "překrásný film o konci světa" a ubezpečil, že ani tady se happy end nebude konat.

Sutherland, Ramplingová i Skarsgärd

Mezi herci se objeví i Kiefer Sutherland, Charlotte Ramplingová, John Hurt, Alexander Skarsgärd, Stellan Skarsgärd a Jesper Christensen. Koproducenty snímku byli partneři z Francie a Švédska.

Mezi herci se objeví i Kiefer Sutherland, Charlotte Ramplingová, John Hurt, Alexander Skarsgärd, Stellan Skarsgärd a Jesper Christensen. Koproducenty snímku byli partneři z Francie a Švédska.

Mezi herci se objeví i Kiefer Sutherland, Charlotte Ramplingová, John Hurt, Alexander Skarsgärd, Stellan Skarsgärd a Jesper Christensen. Koproducenty snímku byli partneři z Francie a Švédska. Producent ze společnosti Zentropa Peter Aalbäk Jensen podle agentury DPA prozradil, že další Trierův film se bude jmenovat Nymfomanka. Bude to prý komedie a na paškál si vezme ženskou sexualitu. Zřejmě se mu chce spadnout do klasické pasti stárnoucích režisérů, když ženy v jejich filmech jsou "čím dál mladší a nahatější", jak o tom sám Trier uvedl.

Mezi herci se objeví i Kiefer Sutherland, Charlotte Ramplingová, John Hurt, Alexander Skarsgärd, Stellan Skarsgärd a Jesper Christensen. Koproducenty snímku byli partneři z Francie a Švédska. Producent ze společnosti Zentropa Peter Aalbäk Jensen podle agentury DPA prozradil, že další Trierův film se bude jmenovat Nymfomanka. Bude to prý komedie a na paškál si vezme ženskou sexualitu. Zřejmě se mu chce spadnout do klasické pasti stárnoucích režisérů, když ženy v jejich filmech jsou "čím dál mladší a nahatější", jak o tom sám Trier uvedl.

V roce 2000 si z Cannes odvezl hlavní trofej za film Tanec v temnotách. Před Melancholií se zviditelnil hororem Antikrist, ve kterém šokoval brutalitou, mimo jiné detailními scénami zohavování genitálií. Režisér tehdy potvrdil, že chtěl filmem hlavně provokovat.

Reklama

Výběr článků

Načítám