Hlavní obsah

Kaplického rejnok zažije první koncert v roce 2014

Architektka Eva Jiřičná začala pracovat na dokumentaci koncertní síně, jíž ve tvaru rejnoka navrhl pro České Budějovice zesnulý Jan Kaplický. Novinářům to řekl předseda Jihočeské společnosti přátel hudby Antonín Kazil.

Článek

Jubilejní Hudební slavnosti Emy Destinnové by se v roce 2014 už mohly konat v nové koncertní síni. Na tisíc posluchačů by si na zahajovacím koncertě mohlo vyslechnout Berlínskou filharmonii, uvedl s mírnou nadsázkou Kazil.

Jubilejní Hudební slavnosti Emy Destinnové by se v roce 2014 už mohly konat v nové koncertní síni. Na tisíc posluchačů by si na zahajovacím koncertě mohlo vyslechnout Berlínskou filharmonii, uvedl s mírnou nadsázkou Kazil.

Jubilejní Hudební slavnosti Emy Destinnové by se v roce 2014 už mohly konat v nové koncertní síni. Na tisíc posluchačů by si na zahajovacím koncertě mohlo vyslechnout Berlínskou filharmonii, uvedl s mírnou nadsázkou Kazil. "V červnu zastupitelstvo odsouhlasilo potřebnou změnu v územním plánu, pak jsme v lokalitě Čtyři Dvory smluvně zajistili pozemek na stavbu Rejnoka. O prázdninách začala Eva Jiřičná pracovat na dokumentaci pro územní rozhodnutí, které bychom chtěli získat v příštím pololetí. Pak nastane shánění peněz, které máme slíbené. Potom přijde na řadu projekt ke stavebnímu povolení a realizační dokumentace," shrnul Kazil. "Pokud se nám podaří kopnout v roce 2012, tak budeme všichni strašně šťastní," dodal.

Jubilejní Hudební slavnosti Emy Destinnové by se v roce 2014 už mohly konat v nové koncertní síni. Na tisíc posluchačů by si na zahajovacím koncertě mohlo vyslechnout Berlínskou filharmonii, uvedl s mírnou nadsázkou Kazil. "V červnu zastupitelstvo odsouhlasilo potřebnou změnu v územním plánu, pak jsme v lokalitě Čtyři Dvory smluvně zajistili pozemek na stavbu Rejnoka. O prázdninách začala Eva Jiřičná pracovat na dokumentaci pro územní rozhodnutí, které bychom chtěli získat v příštím pololetí. Pak nastane shánění peněz, které máme slíbené. Potom přijde na řadu projekt ke stavebnímu povolení a realizační dokumentace," shrnul Kazil. "Pokud se nám podaří kopnout v roce 2012, tak budeme všichni strašně šťastní," dodal.

Jubilejní Hudební slavnosti Emy Destinnové by se v roce 2014 už mohly konat v nové koncertní síni. Na tisíc posluchačů by si na zahajovacím koncertě mohlo vyslechnout Berlínskou filharmonii, uvedl s mírnou nadsázkou Kazil. "V červnu zastupitelstvo odsouhlasilo potřebnou změnu v územním plánu, pak jsme v lokalitě Čtyři Dvory smluvně zajistili pozemek na stavbu Rejnoka. O prázdninách začala Eva Jiřičná pracovat na dokumentaci pro územní rozhodnutí, které bychom chtěli získat v příštím pololetí. Pak nastane shánění peněz, které máme slíbené. Potom přijde na řadu projekt ke stavebnímu povolení a realizační dokumentace," shrnul Kazil. "Pokud se nám podaří kopnout v roce 2012, tak budeme všichni strašně šťastní," dodal. Exteriér i interiér se bude budovat podle návrhu Kaplického, detaily, které ve studii nepostihl, vymyslí podle Kazila Jiřičná. Velikost sálů i tvary jsou dané. Kaplický navrhl třeba i schodiště či židle a jejich barevnost. Jiřičná už se sešla také s architekty někdejšího Kaplického týmu.

Jubilejní Hudební slavnosti Emy Destinnové by se v roce 2014 už mohly konat v nové koncertní síni. Na tisíc posluchačů by si na zahajovacím koncertě mohlo vyslechnout Berlínskou filharmonii, uvedl s mírnou nadsázkou Kazil. "V červnu zastupitelstvo odsouhlasilo potřebnou změnu v územním plánu, pak jsme v lokalitě Čtyři Dvory smluvně zajistili pozemek na stavbu Rejnoka. O prázdninách začala Eva Jiřičná pracovat na dokumentaci pro územní rozhodnutí, které bychom chtěli získat v příštím pololetí. Pak nastane shánění peněz, které máme slíbené. Potom přijde na řadu projekt ke stavebnímu povolení a realizační dokumentace," shrnul Kazil. "Pokud se nám podaří kopnout v roce 2012, tak budeme všichni strašně šťastní," dodal. Exteriér i interiér se bude budovat podle návrhu Kaplického, detaily, které ve studii nepostihl, vymyslí podle Kazila Jiřičná. Velikost sálů i tvary jsou dané. Kaplický navrhl třeba i schodiště či židle a jejich barevnost. Jiřičná už se sešla také s architekty někdejšího Kaplického týmu.

Podle propočtů by se cena stavby měla přiblížit ke dvěma miliardám korun. Bude trvat nejméně dva roky. Odpůrce projekt zatím nemá. Třeba změnu územního plánu zastupitelstvo projednalo až nečekaně hladce. Stavbu tak podle Kazila ponesou těžce snad jen bezdomovci, kteří chodí do opuštěných kasáren ve Čtyřech Dvorech nocovat.

Supedrahou stavbu může zaplatit ČEZ

Kazil se netají tím, že společnost má na stavbu přislíbené peníze. Prozradil jen to, že jedním z donátorů by mohl být energetický gigant ČEZ. Společnost počítá také s dotací EU. Ostatní sponzoři chtějí zatím zůstat v anonymitě.

Kazil se netají tím, že společnost má na stavbu přislíbené peníze. Prozradil jen to, že jedním z donátorů by mohl být energetický gigant ČEZ. Společnost počítá také s dotací EU. Ostatní sponzoři chtějí zatím zůstat v anonymitě.

Kazil se netají tím, že společnost má na stavbu přislíbené peníze. Prozradil jen to, že jedním z donátorů by mohl být energetický gigant ČEZ. Společnost počítá také s dotací EU. Ostatní sponzoři chtějí zatím zůstat v anonymitě. O stavbu důstojného hudebního svatostánku v jihočeském krajském městě společnost usiluje už několik let. Město se 100 000 obyvateli nemá adekvátní koncertní síň, kde by mohla hostovat symfonická tělesa na odpovídající úrovni, a to nejen akustické. Dosud využívá sál kulturního domu Metropol ze 70. let, který měl původně sloužit jako kinosál. V Koncertní síni Otakara Jeremiáše, jež vznikla přestavbou kostela sv. Anny, lze pořádat jen komorní koncerty.

Kazil se netají tím, že společnost má na stavbu přislíbené peníze. Prozradil jen to, že jedním z donátorů by mohl být energetický gigant ČEZ. Společnost počítá také s dotací EU. Ostatní sponzoři chtějí zatím zůstat v anonymitě. O stavbu důstojného hudebního svatostánku v jihočeském krajském městě společnost usiluje už několik let. Město se 100 000 obyvateli nemá adekvátní koncertní síň, kde by mohla hostovat symfonická tělesa na odpovídající úrovni, a to nejen akustické. Dosud využívá sál kulturního domu Metropol ze 70. let, který měl původně sloužit jako kinosál. V Koncertní síni Otakara Jeremiáše, jež vznikla přestavbou kostela sv. Anny, lze pořádat jen komorní koncerty.

Kazil se netají tím, že společnost má na stavbu přislíbené peníze. Prozradil jen to, že jedním z donátorů by mohl být energetický gigant ČEZ. Společnost počítá také s dotací EU. Ostatní sponzoři chtějí zatím zůstat v anonymitě. O stavbu důstojného hudebního svatostánku v jihočeském krajském městě společnost usiluje už několik let. Město se 100 000 obyvateli nemá adekvátní koncertní síň, kde by mohla hostovat symfonická tělesa na odpovídající úrovni, a to nejen akustické. Dosud využívá sál kulturního domu Metropol ze 70. let, který měl původně sloužit jako kinosál. V Koncertní síni Otakara Jeremiáše, jež vznikla přestavbou kostela sv. Anny, lze pořádat jen komorní koncerty. Kaplický se svým týmem Future Systems navrhl pro Budějovice originální černý objekt organických tvarů. Dokončená studie je Kaplického nejdopracovanějším dílem v tuzemsku, jeho náhlá smrt však loni v lednu další jednání načas zmrazila. Navržený objekt má trojúhelníkový půdorys a zaujímá plochu téměř 1,5 hektaru.

Kazil se netají tím, že společnost má na stavbu přislíbené peníze. Prozradil jen to, že jedním z donátorů by mohl být energetický gigant ČEZ. Společnost počítá také s dotací EU. Ostatní sponzoři chtějí zatím zůstat v anonymitě. O stavbu důstojného hudebního svatostánku v jihočeském krajském městě společnost usiluje už několik let. Město se 100 000 obyvateli nemá adekvátní koncertní síň, kde by mohla hostovat symfonická tělesa na odpovídající úrovni, a to nejen akustické. Dosud využívá sál kulturního domu Metropol ze 70. let, který měl původně sloužit jako kinosál. V Koncertní síni Otakara Jeremiáše, jež vznikla přestavbou kostela sv. Anny, lze pořádat jen komorní koncerty. Kaplický se svým týmem Future Systems navrhl pro Budějovice originální černý objekt organických tvarů. Dokončená studie je Kaplického nejdopracovanějším dílem v tuzemsku, jeho náhlá smrt však loni v lednu další jednání načas zmrazila. Navržený objekt má trojúhelníkový půdorys a zaujímá plochu téměř 1,5 hektaru.

Kazil se netají tím, že společnost má na stavbu přislíbené peníze. Prozradil jen to, že jedním z donátorů by mohl být energetický gigant ČEZ. Společnost počítá také s dotací EU. Ostatní sponzoři chtějí zatím zůstat v anonymitě. O stavbu důstojného hudebního svatostánku v jihočeském krajském městě společnost usiluje už několik let. Město se 100 000 obyvateli nemá adekvátní koncertní síň, kde by mohla hostovat symfonická tělesa na odpovídající úrovni, a to nejen akustické. Dosud využívá sál kulturního domu Metropol ze 70. let, který měl původně sloužit jako kinosál. V Koncertní síni Otakara Jeremiáše, jež vznikla přestavbou kostela sv. Anny, lze pořádat jen komorní koncerty. Kaplický se svým týmem Future Systems navrhl pro Budějovice originální černý objekt organických tvarů. Dokončená studie je Kaplického nejdopracovanějším dílem v tuzemsku, jeho náhlá smrt však loni v lednu další jednání načas zmrazila. Navržený objekt má trojúhelníkový půdorys a zaujímá plochu téměř 1,5 hektaru. Kongresové centrum Antonína Dvořáka má mít dva koncertní sály pro 1000 a 400 posluchačů. Ponesou jméno Emy Destinnové a Karla Ančerla a měl by se do nich vejít i stočlenný symfonický orchestr s velkým sborem. Projekt počítá také s tanečním parketem, restaurací, kavárnou a malými obchody. Kongresová a komerční činnost by měla sloužit k zabezpečení vyrovnaného provozního rozpočtu, aby bylo možné pořádat kulturní akce.

Kazil se netají tím, že společnost má na stavbu přislíbené peníze. Prozradil jen to, že jedním z donátorů by mohl být energetický gigant ČEZ. Společnost počítá také s dotací EU. Ostatní sponzoři chtějí zatím zůstat v anonymitě. O stavbu důstojného hudebního svatostánku v jihočeském krajském městě společnost usiluje už několik let. Město se 100 000 obyvateli nemá adekvátní koncertní síň, kde by mohla hostovat symfonická tělesa na odpovídající úrovni, a to nejen akustické. Dosud využívá sál kulturního domu Metropol ze 70. let, který měl původně sloužit jako kinosál. V Koncertní síni Otakara Jeremiáše, jež vznikla přestavbou kostela sv. Anny, lze pořádat jen komorní koncerty. Kaplický se svým týmem Future Systems navrhl pro Budějovice originální černý objekt organických tvarů. Dokončená studie je Kaplického nejdopracovanějším dílem v tuzemsku, jeho náhlá smrt však loni v lednu další jednání načas zmrazila. Navržený objekt má trojúhelníkový půdorys a zaujímá plochu téměř 1,5 hektaru. Kongresové centrum Antonína Dvořáka má mít dva koncertní sály pro 1000 a 400 posluchačů. Ponesou jméno Emy Destinnové a Karla Ančerla a měl by se do nich vejít i stočlenný symfonický orchestr s velkým sborem. Projekt počítá také s tanečním parketem, restaurací, kavárnou a malými obchody. Kongresová a komerční činnost by měla sloužit k zabezpečení vyrovnaného provozního rozpočtu, aby bylo možné pořádat kulturní akce.

Reklama

Výběr článků

Načítám