Hlavní obsah
Internetové televize často lákají na první měsíc zdarma. Foto: Profimedia.cz

Internetové televize brzy překonají tržby kin, tvrdí studie

Placené sledování filmů a seriálů na internetu je na vzestupu a pomalu se blíží hranici, kdy může překonat tržby kin, tvrdí studie Ampere Analysis. Ne proto, že by teď lidé hromadně přestali chodit do kina, ale protože stále více lidí je ochotno předplatit si nové služby, které vycházejí čím dál tím levněji.

Internetové televize často lákají na první měsíc zdarma. Foto: Profimedia.cz
Internetové televize brzy překonají tržby kin, tvrdí studie

Protože v některých zemích už je měsíční předplatné internetové služby levnější než jedna návštěva kina, lidé o tom tolik nepřemýšlejí a zaplatí si ho. Prognóza říká, že předplatné vynese příští rok asi 46 miliard dolarů, zatímco v pokladnách kin zůstane jen 40 miliard dolarů. Příští rok by tak celosvětové příjmy z internetu měly překonat tržby klasických kin. V USA se to už stalo dříve, v Evropě a v Číně zatím ne.

Podle studie nastane příští rok ohromný rozvoj internetových televizí v Číně, bouřlivý vývoj prožívají např. Netflix a Amazon Prime také v Evropě, zatímco návštěvnost kin je pořád stejná. Při pohledu z Česka to tak ale nevypadá, placené internetové služby tu nejsou až tak běžné a stoupá nám návštěvnost kin.

V některých zemích může být tradičně nižší návštěvnost kin daná místní kulturou, ale i tím, že lístky jsou neskutečně drahé. Ve Skandinávii například stojí průměrný lístek 13 dolarů, což je téměř 300 korun. V ČR byl loni průměrný lístek podle informací Unie filmových distributorů za 131,50 korun, ale v pražských multikinech jsou často mnohem dražší.

V USA, Velké Británii nebo v Japonsku jsou ale lístky mnohem dražší než placená internetová služba, v Japonsku návštěvník kina zaplatí dokonce dvakrát tolik. Obecně přesto platí, že zákazníci internetových služeb většinou do kin spíše chodí.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků