Hlavní obsah

David Ondříček začne natáčet příběh z 50. let s rozpočtem 70 miliónů

Čtyři roky připravoval režisér David Ondříček se scenáristou Markem Epsteinem film s pracovním názvem Ve stínu koně. Poté, co se mu podařilo zajistit sedmdesátimiliónový rozpočet této klasické detektivky s politickým nádechem odehrávající se v roce 1953, začne s natáčením v březnu příštího roku.

Foto: Petr Hloušek, Právo

David Ondříček

Článek

"Premiéra bude na podzim 2011," řekl Ondříček na setkání, které v Praze zorganizovala společnost RWE. Ta se také na financích tohoto koprodukčního česko-polsko-německého projektu podílela spolu s televizí Nova, studiem Barrandov a dalšími partnery. Významný grant 400 000 eur (zhruba deset miliónů korun) získali tvůrci od fondu Eurimages. Podle producenta Kryštofa Muchy nelze tak drahý projekt financovat pouze z českých peněz.

"Premiéra bude na podzim 2011," řekl Ondříček na setkání, které v Praze zorganizovala společnost RWE. Ta se také na financích tohoto koprodukčního česko-polsko-německého projektu podílela spolu s televizí Nova, studiem Barrandov a dalšími partnery. Významný grant 400 000 eur (zhruba deset miliónů korun) získali tvůrci od fondu Eurimages. Podle producenta Kryštofa Muchy nelze tak drahý projekt financovat pouze z českých peněz.

"Hlavní roli ztvární Ivan Trojan, další vytvoří například Jaroslav Plesl, Alois Švehlík, Zuzana Bydžovská, Martin Myšička, Norbert Lichý, Miroslav Krobot a také dva zatím blíže nespecifikovaní herci zahraniční," řekl Ondříček. Byl by rád, kdyby nešlo o historizující film. Aby tento snímek o odvaze a osobní odpovědnosti promlouval moderní řečí k současnému divákovi. Na hudbě by se měl podílet Jan P. Muchow.

Námět od Miroslava Ondříčka

Významným prvkem bude podle režiséra v tomto příběhu měnová reforma z jara 1953. Příběh se odehrává zhruba dva týdny před ní, dosud existuje čtrnáct verzí scénáře.

Významným prvkem bude podle režiséra v tomto příběhu měnová reforma z jara 1953. Příběh se odehrává zhruba dva týdny před ní, dosud existuje čtrnáct verzí scénáře.

Významným prvkem bude podle režiséra v tomto příběhu měnová reforma z jara 1953. Příběh se odehrává zhruba dva týdny před ní, dosud existuje čtrnáct verzí scénáře. Režisér námět snímku získal od svého otce, předního kameramana Miroslava Ondříčka. "Ta doba ho velmi zasáhla a právě měnová reforma byla velkým zlomem pro spoustu lidí u nás. A tak jsme začali číst dobový tisk, pouštěli si staré filmové týdeníky. Ale rozhodně bych nechtěl, aby šlo o dobovou rekonstrukci," dodal Ondříček. Film by podle něj měl být napínavý, ale také zábavný.

Významným prvkem bude podle režiséra v tomto příběhu měnová reforma z jara 1953. Příběh se odehrává zhruba dva týdny před ní, dosud existuje čtrnáct verzí scénáře. Režisér námět snímku získal od svého otce, předního kameramana Miroslava Ondříčka. "Ta doba ho velmi zasáhla a právě měnová reforma byla velkým zlomem pro spoustu lidí u nás. A tak jsme začali číst dobový tisk, pouštěli si staré filmové týdeníky. Ale rozhodně bych nechtěl, aby šlo o dobovou rekonstrukci," dodal Ondříček. Film by podle něj měl být napínavý, ale také zábavný.

Centrem příběhu bude kapitán Hakl, zarputilý a trochu cholerický detektiv, který prošel službou u kriminálky jak v první republice, tak za okupace a nyní slouží novému režimu. Jeho apolitičnost a touha po dílčí pravdě ho přivádějí na nové a nové skutečnosti. Zdánlivě jednoduchý případ se začíná komplikovat a všechny indicie směřují do Židovské obce. Jako stín se za ním plíží major Zenke, který je do Československa přizván z NDR jako specialista na židovskou kriminalitu. Příběh pracuje s vykonstruovaným případem loupežného přepadení, které sehraje Státní bezpečnost, aby odvrátila pozornost od blížící se měnové reformy.

Reklama

Výběr článků

Načítám