Hlavní obsah

ČT bude mít zřejmě jen minimum reklamy

Právo, jp

Boj za zachování reklamy v České televizi byl odsunut na polovinu července. Rýsuje se však možnost, že reklama na veřejnoprávní televizi zřejmě v rozsahu, v jakém ji má nyní, nezůstane a bude silně omezena.

Článek

Poslanci při druhém čtení novely zákona o ČT nepřijali za své senátní návrh, aby veřejnoprávní televizi reklama zůstala ještě dva roky. Dolní komora vzala za základ projednávání ve třetím čtení návrh volebního výboru, který byl odsouhlasen minulý čtvrtek.

Pozměňovací návrhy volebního výboru reklamu na programu ČT 1 a ČT 24 a webových stránkách veřejnoprávní televize zakazují. Reklama by měla zůstat pouze na ČT2 a sportovní ČT4, a to v rozsahu 0,5 procenta denního vysílacího času. Návrh počítá s tím, že zisk z reklamy na ČT 2 by měl naplnit Státní fond kultury a ČT 4 by ze zisku z reklamy nakupovala práva k zahraničním sportovním přenosům.

To se líbí Nově, která je za takové omezení ochotna přispívat do Státního fondu na podporu kinematografie. Navrhla tuto povinnost i pro televize Prima a Barrandov. Druhá jmenovaná je však ostře proti. S omezením reklamy v ČT nesouhlasí ani mediální a reklamní agentury, které požadují větší pluralitu trhu.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám