Hlavní obsah

Český rozhlas zkouší hrát na Radiu Wave pro mladé

Český rozhlas spustil přesně před týdnem novou stanici Rádio Wave orientovanou na mladé posluchače, což je patrné ve výběru písní i v tom, že se stanice věnuje módě, filmu a vybraným typům sportů.

Český rozhlas zkouší hrát na Radiu Wave pro mladé

Už to, že Český rozhlas chce hrát pro mladé, by mohlo být terčem ironických poznámek, jež by se nemusely vztahovat jen k datu zahájení vysílání v pátek třináctého, či komentářů, jak dlouho trvalo veřejnoprávnímu kolosu, než si všiml, že existují i mladí posluchači. Mohlo se stát, že by také mladým mezi 15 a 25 lety nabízel několik desítek prověřených hitů, které dokola omílají na Radiožurnálu, či sáhl ještě hlouběji do minulosti tuzemské pop music jako na stanici Praha.

V tomto bodě však ČRo příjemně překvapil, i když se Rádio Wave zejména přes den drží mainstreamu. Stanice nabízí hodně hip-hopu a r‘n‘b, přičemž oblíbenou interpretkou je Missy Elliot. Místo dostává i post rock, vedle Coldplay zní i islandští Sigur Rós. Přes den však chybí pár stylově vyhraněnějších tracků.

Širší stylovou nabídku přinášejí až večerní pořady, snažící se pokrývat aktuální trendy - ska, rock, emocore nebo dub. Celkem slibné, otázkou ovšem je, jak dlouho vydrží tvůrci těchto pořadů s dechem, aby neupadli do šedi a v programu se neobjevilo více vycpávek v podobě převzaté dvouhodinové hitparády slovenského FM Rádia.

Ladění zbylých pořadů je celkem jasné - přinášejí zprávy z filmu, hudby, módy a sportu, což oslovovanou věkovou skupinu zajímá. Zatímco povídání o Dakaru se povedlo, sobotní FashionPoint byl šitý horkou jehlou: Vydat se z budovy rozhlasu do nepříliš vzdáleného butiku a zkritizovat laxní prodavačky a nenápaditou výlohu skutečně není objevné. Slabé je také zpravodajství, které nevyužívá možností ČRo.

Rozjezd má Radio Wave slibný, ovšem ČRo se musí utkat s řadou konkurentů. Výhodou je zázemí stanice a to, že hudbu neruší reklamy. Zatím však chybí větší kontakt s posluchači, jenž je typický třeba pro Radio Beat nebo Radio 1, které si vydobylo za léta existence kultovní status. A ten hraje u věkové skupiny zaměřené na ikony velkou roli. A to, že na některých místech hlavního města se nedá naladit mu body také nepřidává.

Anketa
Zaujalo vás Radio Wave?
Ano
36.5 %
Ne, nelíbí se mi
12.7 %
Ještě jsem si je neposlechl(a)
50.8 %
Celkem hlasovalo 299 čtenářů.
yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků