Porotci se jistě těšili, že ve finále soutěže už budou posuzovat jen osobitost pojetí písní a jemné nuance, jenže úroveň finalistů do tak vysokých pater nedosahuje. Spousta výkonů (třeba Karolína Pavlíková, Aleš Burket) skutečně připomínala okresní tancovačku a porota to také soutěžícím nemilosrdně sdělila.

Zejména Burket měl problémy se trefit aspoň do některých tónů, chvílemi text od skupiny Kryštof jenom odříkával. Pavlíková je zase stylově zmatená, nejdříve si udělá na hlavě "číro", pak zpívá Helenu Vondráčkovou a ještě k tomu falešně a bez výrazu. "Lokální tancovačka," zhodnotil jí Eduard Klezla.  

Roman Lasota chtěl zaujmout s Boulevard of Broken Dreams od Green Day, ale chyběla mu rocková dravost. Působil nevýrazně, nedokázal zpívat naplno. K nudným a ucouraným patřil i Martin Ševčík. 

O něco lepší byl Zbyněk Drda, který téměř nikdy nedělá výraznější chyby. Zpívá sebejistě, ale začíná být trochu nudný s neustálým vzlykáním a kníkáním. I porota mu naznačila, že nelze pořád zpívat stejně. Možná si nevybral nejlepší skladbu (Maybe od Enriqa Iglesiase).

Naštěstí přišly i téměř profesionální výkony. Nad průměr se vyšvihla např. Leona Černá. Sice jí vyčítali mírnou monotónnost, ale písnička od Anny K. zní podobně i v originále. David Spilka jistě rozplakal slečny a paní všech věkových kategorií, když nasadil těžkotonážní romantiku Ještě, že tě lásko mám od Petra Koláře. Po technické stránce mu nelze nic vytknout, i porota si spokojeně mumlala. Nezklamala ani Tereza Najdekrová, která předvedla příjemnou barvu hlasu v písničce Strach.

Skutečný zážitek připravily divákům Bára Zemanová a Soňa Pavelková. Zemanová zpívala píseň Sick and Tired (Anastacia) po svém, nebála se zabrat naplno a vzbudila emoce i u chladné poroty. Pavelková projevila dobrý vkus už ve výběru velmi silné skladby Family Portrait (Pink). Škoda, že byla trochu nervózní, ale v každém případě to byl úctyhodný výkon.