Tvrdí se, že je to jedna z nejlepších popových písniček posledních let, a může za to chytlavá melodie i dobře promyšlené aranže, které jí dávají pestrobarevnost. Co na tom, že zbylý materiál na debutové desce Dangerously In Love je víceméně průměrný.

Pro Beyoncé to byla klíčová chvíle. Všeobecně se od ní očekává, že od boomu zmíněného hitu bude zpívat pouze písničky, které se mu přinejmenším přiblíží. S tímto pocitem si předloni převzala pět ocenění Grammy a letos vešla do studia, aby vytvořila následovníka albové prvotiny.

Nový singl Deja Vu, v níž jí hlasově pomáhá rapper Jay-Z, není ale žádné arcidílo. Celá deska spíše sází na pestrobarevnost a na zpěvaččin opravdu zajímavý, zvonivý hlas než na melodii.

Té se totiž kolekci, s výjimkou závěru, příliš nedostává. Namísto ní úřadují nejrůznější beaty a evidentní příklon od r'n'b k hip-hopu. Jay-Z hostuje ve dvou skladbách. Na desce B'Day je Get Me Bodied, skladba hravá a divoká, Suga Mama, jež se stylizuje do hudby 70. let, soulová Kitty Jay nebo Green Light, která jako by vypadla z nějakého dětského večerníčku.

Na druhou stranu ovšem vypadá hlas Beyoncé na alternativním podkladu skladby Freakum Dress takřka komicky a závěrečná Check On It je zlověstně kýčovitá. Beyoncé si možná myslela, že by mohla být další Missy Elliottovou. Ovšem na to je třeba mít v tvůrčím týmu fenomenálního Timbalanda a také zkušenosti. Z veškeré té snahy se zrodilo druhé průměrné album v diskografii ženy, která chce být na pomyslném trůnu velmi rychle.

Beyoncé: B'Day

Sony BMG, 52:19