Hlavní obsah

Šťastné album skupiny Evanescence

Právo, jaš

Když americká skupina Evanescence vydala před třemi lety své debutové album Fallen, způsobila na rockové scéně šok. Stagnujícímu bigbítovému soukolí prospěla jako parta vycházející z gotických klišé a roubující je na tehdy pořád ještě poměrně svěží nu-metal.

Článek

Navíc tu byla zpěvačka Amy Lee, princezna se smutnýma očima, žena, která namísto zpěvu naříká, ale dělá to velmi vzrušujícím způsobem. Ten nářek měl své kořeny v době, kdy jí bylo šest. Tehdy tragicky zemřela její tříletá sestra Bonnie a citlivá diva se s tou událostí vypořádávala stále, bez ohledu na běžící čas. Evanescence zasáhli svět. Do dnešního dne se prodalo více než 14 miliónů nosičů s prvním albem, pročež není divu, že si kapela vedle personálních výměn statečně žila z rané slávy a do nahrávání nového počinu se nijak nehrnula.

Nyní je však tady, tajemný, rockový, drsný a současně jemný. Zastihuje Evanescence ve stádiu, kdy je třeba potvrdit sílu prvotiny a současně toho moc nepokazit. Těžký úkol, jen co je pravda. Amy Lee, vývěsní štít kapely, zpěvačka s hlasem panenky, která se v noci toulá lesem a ráda jen tak postává v prudkém dešti, říká: "Na nové desce je mnoho změn, které se staly v mém životě. Je dospělejší, jsem už lepší skladatelka i zpěvačka. V tomto ohledu si mnohem více věřím. Nebála jsem se experimentovat, pokoušet se překonat sebe sama. Navíc je tahle deska veselejší. V minulosti jsem žila ve smutku, potácela jsem se v depresích.

Najednou jsem ale chtěla být svobodná, překonat to a cítit se šťastná. Jednoho dne jsem si řekla, že je s tím konec, že je třeba jít kupředu, změnit to."

Dokumentem o zpěvaččině přerodu je závěrečná skladba Good Enough. Byla první, kterou napsala, když se rozhodla hledat štěstí. Hudební složce kralují smyčce a klavír, je volná, na první poslech vyvolává spíše smutné pocity. Jenže Amy Lee v ní zpívá o lepší budoucnosti, o odvaze zvednout hlavu a jít kupředu. All That I'm Living For je zase o lásce ke kapele, o tom, jaký vztah k ní mají všichni její členové, jak je pro ně důležitá, i kdyby za ní nebyl takový úspěch.

Evanescence se na nové desce zbavili závaží, které jim bránilo v letu. Není to sice úplně optimistické album, nicméně je schopno dát posluchači stejnou naději, jakou mají Amy Lee a spol. Hudebně se od svého předchůdce příliš nehnulo, dýchá z něho gotická fazóna. Ubralo sice na metalové syrovosti, ale nahradilo ji seriózně zabalenými party, které více než kdy v minulosti potvrzují, že tahle kapela tvoří gotický pop. Promyšlený a zajímavý.

Evanescence: The Open Door Sony BMG

Reklama

Výběr článků

Načítám