Navíc tu byla zpěvačka Amy Lee, princezna se smutnýma očima, žena, která namísto zpěvu naříká, ale dělá to velmi vzrušujícím způsobem. Ten nářek měl své kořeny v době, kdy jí bylo šest. Tehdy tragicky zemřela její tříletá sestra Bonnie a citlivá diva se s tou událostí vypořádávala stále, bez ohledu na běžící čas. Evanescence zasáhli svět. Do dnešního dne se prodalo více než 14 miliónů nosičů s prvním albem, pročež není divu, že si kapela vedle personálních výměn statečně žila z rané slávy a do nahrávání nového počinu se nijak nehrnula.

Nyní je však tady, tajemný, rockový, drsný a současně jemný. Zastihuje Evanescence ve stádiu, kdy je třeba potvrdit sílu prvotiny a současně toho moc nepokazit. Těžký úkol, jen co je pravda. Amy Lee, vývěsní štít kapely, zpěvačka s hlasem panenky, která se v noci toulá lesem a ráda jen tak postává v prudkém dešti, říká: "Na nové desce je mnoho změn, které se staly v mém životě. Je dospělejší, jsem už lepší skladatelka i zpěvačka. V tomto ohledu si mnohem více věřím. Nebála jsem se experimentovat, pokoušet se překonat sebe sama. Navíc je tahle deska veselejší. V minulosti jsem žila ve smutku, potácela jsem se v depresích.

Najednou jsem ale chtěla být svobodná, překonat to a cítit se šťastná. Jednoho dne jsem si řekla, že je s tím konec, že je třeba jít kupředu, změnit to."

Dokumentem o zpěvaččině přerodu je závěrečná skladba Good Enough. Byla první, kterou napsala, když se rozhodla hledat štěstí. Hudební složce kralují smyčce a klavír, je volná, na první poslech vyvolává spíše smutné pocity. Jenže Amy Lee v ní zpívá o lepší budoucnosti, o odvaze zvednout hlavu a jít kupředu. All That I'm Living For je zase o lásce ke kapele, o tom, jaký vztah k ní mají všichni její členové, jak je pro ně důležitá, i kdyby za ní nebyl takový úspěch.

Evanescence se na nové desce zbavili závaží, které jim bránilo v letu. Není to sice úplně optimistické album, nicméně je schopno dát posluchači stejnou naději, jakou mají Amy Lee a spol. Hudebně se od svého předchůdce příliš nehnulo, dýchá z něho gotická fazóna. Ubralo sice na metalové syrovosti, ale nahradilo ji seriózně zabalenými party, které více než kdy v minulosti potvrzují, že tahle kapela tvoří gotický pop. Promyšlený a zajímavý.

Evanescence: The Open Door Sony BMG