Některé obrazy dokáže vykouzlit i příroda. V pondělí například skrápěly první půlhodinu inscenace, výsledku několikatýdenní tvůrčí dílny mladých lidí z Polska, Slovenska, Slovinska, Německa, Česka i z jiných koutů Evropy, provazce přívalového lijavce. Pointu, kterou by nevymysleli ani Leszek Madzik a Pavel Štourač, spolutvůrci inscenace, obstaral pár labutí: Důstojně vplul do světel závěrečné scény před vstupem do paláce zámku a odkázal příběh málem k andělskému poslání.

Agenturní zprávy předznamenávaly, že kooperace s věhlasným polským režisérem Madzikem, vůdčí osobností slavné lublinské Sceny Plastycznej KUL, je pro Continuo splněním snu o spolupráci s osobností, která poetiku malovického souboru výtvarně i fyzicky ovlivnila. Uvedly také, že pro Poláka je práce v plenéru výzvou (pracoval spíše v interiérech) a že na Kratochvílení 2006 opustí jeho aktéři vodu a vypraví se na trávníky zahrady.

Opak je pravdou. S výjimkou úvodního a závěrečného obrazu neopustí herci vodu respektive vory na ní. Na vor ukotvený ve východním rameni kanálu posadili režiséři i perkusionistu Jaroslava Kořána. Naštěstí se neopakuje situace z roku 2004, kdy se premiéra uskutečnila při dvanácti stupních Celsia. Voda měla ještě o dva míň.

Magická cesta pokračuje

Jako toužení a vábení, výzva na cestu, vyznívá vstup do obrazů Madzikova a Štouračova Kratochvílení 2006. Atmosféru výrazně ovlivňují vokály Ridiny Ahmedové i vícehlasé ohlasy lidových nápěvů, většinou z karpatských regionů. Nástrahy, varování, neotřesitelnost vůle člověka doslova se brodícího slotami světa k cíli, to je idea Kratochvílení. Za deště se na vratkých vorech aktéři fyzického divadla nevyvarují pádů do chladné vody. Papírové kostýmy na druhý den je někdy zapotřebí zcela obnovit.

Continuo ale potvrzuje, že i když tentokrát má Kratochvílení méně prvků tzv. nového cirkusu, a to je jeho stěžejní vektor práce, jejíž výsledky jsou ve střední Evropě bezkonkurenční, je pokračováním jeho osobité, magické cesty. A jako sudička předpovídám, že od středy už do večerů pršet nebude.