O prosazení nového formátu, který by byl pro spotřebitele atraktivnější a podpořil prodej hudby, se pokoušelo už mnoho společností. Warner Music je ale zřejmě první, kdo má konkrétní představy, píše list. Warner je čtvrtým největším hudebním vydavatelstvím na světě a teď mu zbývá obstarat si pouze nutné licence.

Management si představuje, že bude prodávat ucelený informační disk, na němž bude hudební album ve formátech stereo a surround, což půjde přehrávat na běžných DVD přehrávačích. Součástí nosiče budou i videosnímky, které bude možné přehrávat na počítači. Nosiče budou obsahovat i další doplňky, například remixy jednotlivých skladeb, fotografie interpretů a podobně.

Výjimkou zřejmě nebudou ani další služby, třeba vyzvánějí tóny na mobilní telefony. Nahrávací firmy, které patří do skupiny Warner Music, by měly mít informace o formátu k dispozici už příští týden. Maloobchodní prodejci jsou návrhem nadšeni, protože prodávat klasická "cédéčka" je v digitální éře stále obtížnější. "CD zastarává a přestává být v oblibě," řekl prezident a obchodní ředitel společnosti Trans World Entertainment Jim Liwak.

Jeho podnik ovládá více než 800 hudebních obchodů, včetně značek Coconut, Wherehouse nebo FYE. Hudba na novém informačním formátu by se mohla na trhu objevit velmi brzy, podle listu zřejmě už v říjnu. Warner ale nejprve nabídne jen omezený výběr titulů, s masivním prodejem počítá až začátkem příštího roku.