Jan Hřebejk je jedním z nejúspěšnějších českých režisérů - uznání si vysloužily Pelíšky a předběžně i Kráska v nesnázích. Většinou pracuje se  scénáristou Petrem Jarchovským.

"Já bych klidně mohl točit film každý rok. Není to ale zas tak moje zásluha jako spíš Petra Jarchovského, který není líný, a především Ondřeje Trojana, který je schopen projekt rozjet, i když není do poslední chvíle jisté jeho financování," říká Hřebejk.

"Pokud bychom měli žánrově film (Medvídek) přirovnat k některému dílu světové kinematografie, mohla by to být Americká krása nebo Hana a její sestry. Je to hodně konverzační film, který zkoumá z mnoha úhlů fenomén manželství a vše, co k němu patří. Tedy mateřství, otcovství, nevěry... To, jak je někdy manželství rozkládáno plíživě, nebo naopak, jak i velké zásahy zvenčí ho nerozklíží. Těžiště je tedy v postavách a jejich psychologii," vysvětluje.

Petr Jarchovský k tomu podotýká, že kdyby neexistoval film Tajnosti a lži, jeden z jejich nejoblíbenějších filmů, nynější Medvídek by se takto mohl jmenovat. "Zajímají mě příběhy, ve kterých věci nejsou pod povrchem takové, jaké se jeví navenek," dodává Jan Hřebejk.

V příběhu o trojici kamarádů a jejich partnerkách se opět sešlo několik herců, se kterými režisér již spolupracoval: Nataša Burger, Jiří Macháček a také Aňa Geislerová a Roman Luknár. S Táňou Vilhelmovou a Ivanem Trojanem  bude Hřebejk naopak točit poprvé. Třešničkou na dortu bude obsazení Jiřího Menzela a Věry Křesadlové do rolí rodičů.