Hlavní obsah

Od Potěmkina po Felliniho

Právo, Vladimír Říha

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Dva víkendové koncerty zakončily druhý ročník Mezinárodního hudebního festivalu Prague Proms, který se má stát menší pražskou obdobou slavných londýnských BBC Proms. Také v Praze dramaturgie ustoupila od promenádních koncertů, které daly festivalu jméno, a vrátila ho do koncertních síní - v Praze do Smetanovy síně, kde se od 22. 6. do 16. 7. konalo devět koncertů Českého národního symfonického orchestru.

Článek

Orchestr je známý spíše svou filmovou a televizní činností (nahrává hudbu k domácím, ale hlavně k zahraničním snímkům) a je více než ostatní u nás přizpůsoben letnímu charakteru akce. Úvodní a z celého festivalu zřejmě nejcennější koncert však trpěl malou propagací.

Uvedení Šostakovičovy hudby spolu se snímkem Křižník Potěmkin bylo ale i přes nízkou návštěvnost událostí festivalu. Díky dirigentovi Janu Chalupeckému nemělo provedení slabá místa a zanechalo velký dojem. V tom se koncertu přiblížil i program s filmovou hudbou Itala Nino Roty ke slavným snímkům Felliniho, Viscontiho a Coppoly, řízený Marcellem Rotou.

Vynikající návštěvu i úroveň měly oba americké koncerty s šéfdirigentem Paulem Freemanem a programem z muzikálů, gospelů a skvělými hosty, mj. i trombonistou Chrisem Brubeckem. Orchestr je v repertoáru blízkém jazzu a popu doma a swinguje ukázkově, ale klasická čísla programu se mu občas tak dobře nevyvedou. To se naštěstí nestalo při obou víkendových koncertech - jak sobotní Orffova Carmina Burana (dirigent Gutierrez), tak dvě Mozartovy skladby a Dvořákova Novosvětská s Liborem Peškem v neděli měly silné momenty a odpovídající ohlas zaplněného sálu.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám