Hra o herečce a zpěvačce Judy Garlandové kolísá na hraně psychodramatu a hořké komedie. Filmovou hvězdu zachycuje v závěru předčasně ukončené kariéry (zemřela v roce 1969 ve 47 letech na předávkování drogami), svádějící marný boj se závislostí na lécích a alkoholu, v čemž jí má pomoci její v pořadí již pátý kandidát na manžela, o dvacet let mladší Mickey Deans.

Ten se ale zmítá mezi citem k Judy a povinnostmi manažera silně zadlužené star. Třetím v trojlístku je Anthony - homosexuální pianista a dlouholetý přítel Judy.

Letní "open air" hercům nic neusnadňuje - diváckou koncentraci ruší vyšehradská zvonkohra, letadla, tramvaje, ptáci a dunění vlaků z železničního mostu. Přesto se všichni tři protagonisté dokázali vyrovnat s nároky svých postav na velmi dobré úrovni. Hra je velkou příležitostí pro herečku středních let, jež musí zvládnout i interpretaci Judyiných písní. Je to role jako stvořená pro Hanu Maciuchovou, která si ví rady s přesvědčivým hereckým vyjádřením jak Judyiných propadů do závislosti, tak i stavů naprostého vyčerpání a zoufalé potřeby lásky, jež poznamenaly její životní finále.

Navíc Maciuchová nepodcenila ani pěveckou přípravu, takže v jejím podání znějí Judyiny songy intonačně čistě, stylově a s náležitým hereckým výrazem. Songy dotvářejí sugestivně atmosféru, jinde ale lomí dramatickou situaci do sentimentu, jako by dokazovaly autorovu zálibu v muzikálu.

Inscenace režiséra Jakuba Macečka bojuje statečně s nástrahami "open air", moc jí v tom nepomáhá nepříliš nápaditá scéna, hereckou autenticitu zrazují i nevěrohodné detaily (umělé květiny, předstíraná hra na klavír), našlo by se i dost hluchých míst. Vše ale divákům vynahrazují herci: kromě Hany Maciuchové i oba pánští protagonisté, především Miloslav Mejzlík, který Anthonyho obdařuje hořkým jemným humorem i tragikomickým podtextem homosexuála, jehož k Judy váže pevné citové pouto.

Když jí nabízí sňatek, není to moment komický, ale dojímavý důkaz jeho naprosté a bezpodmínečné oddanosti. Tomáš Petřík (alternuje Petr Bláha) hraje Mickeyho Deana tak, že ho divák neodsoudí jen jako bezcitného kariéristu těžícího z Judyiny slávy, ale chápe jeho osobní dilema. Na konci duhy se uvádí na Vyšehradě 14. července, poté od 28. do 31. srpna a od 3. do 6. září.

Peter Quilter: Na konci duhy Překlad Jitka Sloupová, režie Jakub Maceček, scéna Jaroslav Bönisch, kostýmy Kateřina Novohradská, hudba Marko Ivanović, hudební nastudování Eduard Klezla. Česká premiéra 10. 7. na Letní scéně Vyšehrad.