Naopak 72 procent obyvatel nemá dosud žádný přístup k digitálnímu TV vysílání, což zřejmě souvisí s tím, že většina televizních programů v současné době vysílá analogově. "Do budoucna můžeme předpokládat, že podíl lidí bez možnosti přijímat digitální vysílání se bude rychle snižovat v souvislosti se zvyšováním informovanosti o připravovaném přechodu z analogového na digitální vysílání," uvedl Michal Peca z Factum Invenio.

Analogové pozemní vysílání by mělo v zemích EU včetně ČR skončit do roku 2012. První analogové vysílače by se měly začít v ČR vypínat příští rok. Digitální vysílání lidem v budoucnu přinese i možnost využívat interaktivních služeb prostřednictvím televizních obrazovek. Polovina lidí má zájem podle průzkumu Factum Invenio o zasílání mailů a sms zpráv, 44 procent lidí by využilo připojení k internetu.

Možnost objednat si online libovolný film a zhlédnout jej ve chvíli, kdy sami diváci chtějí, tedy službu označovanou jako Video on Demand, by přivítalo 38 procent diváků. O služby elektronického programového průvodce, který bude nabízet například podrobné informace o vysílaných pořadech či filmech, se zajímá 36 procent lidí. O dvě procenta méně diváků by využilo možnost hlasovat v soutěžích a anketách prostřednictvím obrazovky.

Nejmenší zájem v průzkumu měli lidé o objednávání zboží přes televizi (28 procent) a online sázení (27 procent). O všechny doplňkové interaktivní služby mají zájem spíše muži než ženy, lidé mladší a s vyšším vzděláním, uvádí se v analýze.