"Zrušení těchto pořadů ale neznamená, že přestáváme spolupracovat i s jejich protagonisty," řekla ve středu Právu mluvčí televize Veronika Šmítková.

V. I. P. na cestách nešlo pod miliónovou hranici, na třetí pokračování se 12. března  dívalo podle údajů ATO-Mediaresearch 1,44 miliónů lidí. Svatby paní Veroniky měly v lednové premiéře 1,52 miliónů diváků, únor klesl na 957 tisíc, protože se mj. vysílaly proti důležitému  českému hokejovému boji na ZOH v Turíně.

Rosákovo Riskuj se loni vysílalo od 16:35 hodin. V říjnu 2005 mělo sledovanost 890 tisíc diváků. Letos, kdy byla soutěž přesunuta na 15.50 hodinu, se dívalo cca 747 tisíc diváků.

Cílíme na mladé lidi

Šmítková potvrdila zaměření Novy na mladší diváky. "Sledujeme všechny nové zahraniční trendy a chceme být jeho nositeli i u nás. Přemýšlíme, jak programovou strukturu zmodernizovat a zaměřit se ještě více na mladé lidi," dodala k chystané programové skladbě Novy. Programové schéma je hotovo do konce roku a nyní se promýšlí zaměření roku 2007.

Zároveň ale Šmítková odmítla středeční spekulace jednoho bulvárního deníku, že se ruší téměř všechny ostatní zábavné pořady Novy." Není to pravda. Například Politické harašení  teď před volbami budeme vysílat dokonce dvakrát měsíčně. Zlatá mříž a pořad filmových hlášek Neřeš, nepřepínej jsou občasníky vysílané jednou za dva až čtyři měsíce. Další Zlatá mříž, která měla v lednu dvoumiliónovou diváckou obec, se objeví v sobotu 22. dubna a Neřeš... (sledovanost 1,86 miliónů) v sobotu 25. března," informovala Šmítková.

Bude se propouštět?

Mluvčí Novy se Právu vyjádřila i k tomu, zda existuje seznam zaměstnanců Novy, kteří se mají v dohledné době údajně ocitnout na dlažbě. "Neexistuje žádný seznam lidí, kteří by měli televizi opustit. Ani žádné datum, ke kterému by se tak mělo stát," prohlásila.

Připustila ale, že se majitelé Novy, americká společnost CME, zabývají personální strukturou televize. "Naším cílem je, aby i z hlediska personálního obsazení dospěla Nova do určité standardní podoby běžné ve všech zahraničních televizích a zároveň takové, na kterou jsou zvyklí akcionáři v zahraničí," odpověděla mluvčí.