Expozice má název Na zastávce, ve zřejmé narážce na Zastávku u Brna, i na uprchlíky, kteří u nás vlastně jsou na jakési své životní zastávce. Připomeňme, že v Česku se již po řadu let rozvíjejí programy výtvarných ateliérů v azylových zařízeních. Právě malíř a výtvarný pedagog Petr Kamenický stál u zrodu prvního výtvarného ateliéru tohoto typu v azylovém centru v Zastávce v roce 1998. Byl také iniciátorem řady výstav, výtvarných dílen i dalších aktivit.

Vystavené velké fotografie dokumentují nepřehlédnutelné kvality výtvarného projevu uprchlíků. Zároveň přinášejí silnou citovou informaci o živé lidské komunikaci, která se z tvůrčího prostředí ateliérů může posunout i do dalších rovin mezilidských vztahů. Výstava je jakýmsi protějškem k expozici holandské umělkyně Saskie Janssen.

Celý projekt vznikl ve spolupráci s Pedagogickou fakultou Masarykovy univerzity v Brně a občanským sdružením Ars publica. Obě výstavy se osobitým způsobem zabývají současným problémem dialogů mezi příslušníky různých národů.

Především mladí lidé i děti z tábora v Zastávce u Brna využívají výtvarnou dílnu na Třebíčsku, kde kreslí, malují a vytvářejí také trojrozměrné předměty z hlíny. "Pomáhá nám to zapomenout na útrapy, které jsme prožili doma, i které nás velmi pravděpodobně čekají na další cestě," řekla nedávno Právu mladá žena z Arménie, která odešla z domova s celou rodinou.