Hlavní obsah

Podíl České televize na trhu roste

Novinky, Eva Zajíčková, ATO - Mediaresearch

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA

Česká televize počátkem letošního roku úspěšně konkurovala ostatním stanicím: každý měsíc získala vždy větší podíl na trhu. Pomohla si na obou kanálech, především večer, kdy sleduje televizi nejvíce lidí. Zájem o Novu a Primu v prvním čtvrtletí naopak klesal.

Článek

K divácky nejúspěšnějším pořadům ČT1 patří seriál Četnické humoresky, ale konkurenci porážely také středeční filmy a páteční pohádky. Po Novém roce začínala ČT 1 v hlavním vysílacím čase s 23,77 % podílem na trhu, v březnu měla už 25,85 %. ČT 2 měla v lednu 4,43 %, v březnu 5,78 %. Dohromady získala veřejnoprávní televize v hlavním vysílacím čase 31,6 %, čímž se po letech začala opět pomalu přibližovat ztracené třetině trhu.

Sledovanost Novy, nejúspěšnější domácí stanice, naopak pravidelně klesala každý měsíc, nejvíce večer, v prime time. Zatímco v lednu Nova získala 48,68 % diváků, v březnu se musela už spokojit s 45,72 %.

Mravenec Z a ledoborec získali ČT třetinu diváků

Třetinový podíl na trhu. získala v ČT v úterý. Pomohla jí  k tomu pět let stará Spielbergova animovaná komedie Mravenec Z vysílaná na prvním kanále a nizozemský dokument Ve znamení polárního kruhu na ČT 2. Mravenci dalo přednost 24% diváků, ledoborec putující Severním ledovým oceánem oslovil bezmála 11% publika.

Zbývající dvě třetiny publika si rozdělila komerční konkurence, ale nerovnoměrně. Nova přesvědčila téměř 47 lidí ze sta, aby opět sledovali milionářskou soutěž. Zbývajících 20 % diváků vzalo zavděk třicet let starou českou komedií Oldřicha Lipského Jáchyme, hoď ho do stroje!

Reklama

Výběr článků

Načítám