Soutěžící jsou dojemní: Maminka šplhá na sedmdesátimetrový tovární komín, aby synové mohli vystoupit v televizní show s akrobatickým rokenrolem, dcera skočí z mostu, aby si nemocná matka mohla odpočinout v lázních u moře, sedmdesátiletý dědeček rozpláče dospívajícího vnuka, když se kvůli němu projde po několikametrovém prkně vyčnívajícím ze střechy výškové budovy.

Divák sice vidí jejich slzy, nakukuje do cizího soukromí, ale pořád ještě je to pohled mnohem cudnější než zírání na peřiny ve vile VyVolených. Jenže úkoly jsou to zatím spíš banální než pozoruhodné: šplhání na tovární komín, bungee jumping nebo chůzi po střeše by vymyslelo a podniklo kdejaké dítě na dětském večírku, kdyby mu ovšem bylo dovoleno nebezpečnou akci zrealizovat.

Pořad tak zatím čerpá jen z toho, že televize má možnost zmíněné akce zorganizovat a zajistit pro soutěžící bezpečnost. Uškodit jí to nemusí, jestliže nemá pro další díly atraktivnější úkoly: vystřílet si veškerou munici hned na začátku a pak jen sledovat, jak pořad pomalu skomírá ke konci, by nebylo moc chytré.

Úspěch novinky tak bude zatím záviset možná víc na moderátorovi Tomáši Matonohovi, než na soutěžících a jejich úkolech. Zatím to vypadá, že bavit se bude možná i on, vždyť který z jeho kolegů se ve svém pořadu proletí vrtulníkem, místo aby se pouze potil pod reflektory ve studiu?

Matonoha je sympaticky přirozený, když soutěžící překvapuje doma za dveřmi, v práci nebo při cestě vlakem, publikum ve studiu však zatím dokáže spíš zaskočit než strhnout. Otázka je, co bude veřejnoprávní televize považovat za úspěch: bude jí stačit publikum jen o málo větší než milión dospělých diváků? Druhý díl totiž sledovalo na ČT 1 v sobotu večer 1,248 miliónu dospělých, což je o 200 tisíc lidí méně než si před dvěma týdny vybralo díl úvodní.

Pokaždé na sebe strhly větší pozornost zábavné pořady Novy: Zlatou mříž si vybralo 2,1 miliónu dospělých, minule vyhrála Go Go šou, když si ji vybralo 2,36 miliónu diváků. Zkrátka je to další příležitost pro ČT, aby si znovu položila otázku, jaký má význam trvat na tom, že o víkendu je třeba vysílat zábavné pořady, zvlášť, když na nich staví program konkurence. Formát nové soutěže, který tvoří z velké části reportážní záběry, by líp padl do všedního dne. A ani by nebylo nutné vysílat ho právě od osmé hodiny večer.