Podle Soundscanu si lidé v roce 2005 legálně stáhli z internetu asi 210 miliónů skladeb, předloni to bylo 141 miliónů. Zatímco v roce 2002 tvořila CD, DVD a vinyly 94% veškerého prodeje, nyní se jejich podíl pohybuje jen kolem 60%.

Navíc se přes internet prodávají nejen mp3, ale i normální CD. Těch bylo podle Soundscanu asi 25 miliónů, což je o 11% více než v roce 2004. Celých alb přímo stažených z internetu bylo asi 16 miliónů, což je téměř dvojnásobek oproti roku 2004.

Kolik hudby si z internetu stáhli Češi, nikdo přesně neví. Žádný český legální server na prodej mp3 zatím nebyl spuštěn, ale fanoušci si stahují hudbu z cizích stránek.

Největším problémem všech těchto statistik je ale fakt, že Češi si s oblibou kopírují hudbu i filmy neoficiální cestou. Černý trh nelze nijak měřit. Vše se ještě zjednodušilo s nástupem kapesních mp3 přehrávačů, které už nepotřebují ani vypálená CD. Do těch nejlepších lze nahrávat mp3 jak z internetu, tak kabelem z CD, kazet, desek, televize i prostřednictvím mikrofonu. 

DVD také skomírá

Také DVD, mladší bratr CD, prožívá krušné chvíle. Počítáno spolu s VHS se celkové tržby za filmy pro domácí kino loni dokonce snížily. Růst tržeb z prodeje DVD se loni zpomalil na pět procent ze 33,6 procenta z roku předchozího. Celkové tržby v roce 2005 dosáhly 16,3 miliardy dolarů, předloni to bylo 15,5 miliardy. Digitální videodisk se poprvé ukázal v prodeji v roce 1999. 

Aby výrobci elektroniky a filmová studia zvýšili zájem o DVD disky, chystají se letos uvést na trh novou generaci disků a přehrávačů. Technologie uživatelům nabídnou nejen vyšší kapacitu disků, ale i interaktivní program. Japonská Toshiba chce začít prodávat přehrávače pro svůj formát HD DVD v USA v březnu. Půjde o vůbec první uvedení této technologie do prodeje. Konkurent Sony chce přehrávače příští generace pro svůj formát Blu-ray uvést v USA do prodeje v létě.