Jackson film natočil z velké části se stejným týmem spolupracovníků včetně své ženy scenáristky Fran Walshové a Andyho Serkise, který byl předobrazem Gluma v Pánu prstenů a teď zase King Konga. "King Konga jsem poprvé viděl v osmi nebo devíti letech v novozélandské televizi. A udělal na mě takový dojem, že jsem se v tom okamžiku rozhodl být filmařem," vzpomíná Jackson na film, jemuž se prý cítí za to "nakopnutí" zavázán.

Jackson ve svém filmu zachoval časový rámec i prostředí, jaké je v King Kongovi z roku 1933 - období hospodářské krize v New Yorku. "Chtěl jsem mít také tu kultovní sekvenci, v níž dvouplošníky útočí na Konga na vršku Empire State Building, a nenapadal mě žádný způsob, kterým by se dala jejich přítomnost vysvětlit, kdyby se film odehrával v současnosti. Navíc ve třicátých letech jste stále mohli věřit, že někde na zemi ještě existuje zapadlý kout, který člověk neprobádal, malý ostrůvek, kterému se podařilo proklouznout," řekl.

Umělý les i město

"Když jsme začali natáčet, každý považoval za jasnou věc, že využijeme nádherného novozélandského prostředí," říká Jackson. "Máme tady deštné pralesy, ale popravdě řečeno - když si tam zajdete, vypadá to přesně jako na Havaji. Měli jsme hotové nějaké grafické koncepty s obrovskými, zkroucenými, zdeformovanými stromy, kamennými mosty a nekonečnými zejícími propastmi. Věděl jsem, že takový exteriér nikdy nenajdeme. Nezbylo než jej vytvořit uměle," dodal tvůrce.

Pro ztvárnění New Yorku výtvarníci vytvořili město, které už neexistuje. V jeho stávající podobě ho nebylo možné využít ani jako základ. V nově vytvořeném modelu využili hlavně historické letecké a pozemní fotografie. Ty pak byly zkombinovány s digitálními mapami současného New Yorku: všechny budovy, postavené po roce 1933, byly odstraněny a nahrazeny stavbami, které na místech tehdy skutečně stály.

Pomocí srovnání odstínů stále existujících budov na starých a nových fotografiích byla vytvořena barevná paleta, díky níž pak bylo možné určit také barvy již zbouraných staveb.

A King Kong sám? I on je animovaný, ale Jackson o něm říká: "Přestože jsme se snažili, aby zůstal tou vznešenou, ale stále zvířeckou a hrůzu nahánějící gorilou, věřím, že se nám jej podařilo vykreslit takovým způsobem, abyste si k němu dokázali vytvořit citové pouto a pochopili tragičnost jeho příběhu. Protože o tom ten film v jádru je."