Vedli si trochu nemotorně, přesto záměr odlišit zvuk novinky od předešlých děl vyšel. První dvě písně (Benzin a Mann gegen Mann) ještě vědomě kopírují zašlý mustr. Následující Rosenrot ale zahajuje mírnou revoluci. Hlavní slovo v ní má baskytara, zvuku napomáhají samply i zpovzdálí znějící trubka a Lindemann se snaží zpívat, byť mu to pohříchu nejde.

Dalším oživením je německoanglická Stirb nicht vor mir (Don't Die Before I Do), v níž hostuje zpěvačka skotských Texas Sharleen Spiteriová. Je jako z nejlepších dob Bryana Adamse, sladká mužná balada s pocitovým textem - další posun Rammstein. Škoda jen zoufale neumětelského Lindemannova zpěvu, je až na obtíž.

Třetím zářezem do pažby novinek je španělsky zpívaná Te quiero puta!, nejlegračnější kousek v historii skupiny. Jsou to vůbec Rammstein? Jako by ji vystřihli z béčkového spaghetti westernu, tak střelená ta písnička je. Německá formace se na novince Rosenrot pokusila překročit vlastní stín. Použila vodopád samplů a pár změn, čímž dosáhla kýžené pestrosti. Evoluce se tedy koná.

Rammstein: Rosenrot, Universal Music, 48:06